Slut på helgen igen

Vart tog den vägen egentligen helgen? Tycker det var igår som jag gick hem från jobbet och tänkte “så skönt det ska bli att vara ledig” men ändå känns det inte som om jag varit ledig ett enda dugg! Och i morgon är det back to work som gäller, har kväll (plus friskvård en timma) så jag börjar inte förrän kl 14 vilket är ganska skönt.

Har varit kanontrött igen. Somnade ganska tidigt i fredags och sov till 09 innan jag masade mig upp, kändes som om jag hade kunnat sova mkt längre. Jag och Micke städade halva dan och till slut var jag så LESS så ni anar inte! Hyi vad jag avskyr att städa! Det blir fint när det väl är klart men medans jag håller på så vill jag bara spyyy – så tråkigt tycker jag att det är. (Behöver jag säga att jag inte tycker om att det är nattens jobb att dammtorka på jobbet?!)
När vi var klara iaf så bestämde vi att vi skulle gå på bio och se “Wall-E” så vi duschade, for på Shanghai och åt kinamat (kan rekommendera friterade revbensspjäll med stark vitlökssås = SÅ GOTT) och sen for vi på bio. Jag trodde att filmen skulle vara en kopia på “ET” men det var den inte och det fanns gott om gapflabb så den var riktigt bra!! Se den!! 😀

Igår kväll hade våra ovanförboende-grannar karaokefest. Kunde lätt höra vad dom sjöng, kunde oxå höra att personen som sjöng högst till Bra Vibrationer och Främling faktiskt var en kille!
De sjöng så högt att de inte hörde att några andra grannar knackade i väggen åt dom för att försöka få dom att dämpa sig.. Vi hörde det men inte våra karaokesjungande ovanförboende-grannar. Som tur var så gav dom sig iväg kring tolvslaget så vi slapp gå upp och ringa på. Ska däremot kolla nere vid entren om det finns nåt nummer till störningsjouren, det KAN vara bra att ha då de verkar ha ökat sitt partajande betydligt.

Idag var det fint väder när jag klev upp vid 0840 tiden (sov som en gris igen) så efter frukost och lite soffjäsande så prommade vi till Strömpilen för vi behövde handla lite grann och tänkte att handlandet kunde kombineras med lite motion i det fina vädret. Nu hann det bara vara fint i ca 15 min efter att vi gett oss iväg, sen vart det mulet och fuktigt värre. Det regnade inte men vi fick vatten/fukt på glasögonen bägge två. Sånt jobbigt väder alltså..
Iaf när vi lodat runt på Maxi så tog vi oss en lunchfika på NK och sen ville jag kolla på DinSko. Skulle kanske inte ha gått in där när jag vet att jag nästan alltid hittar nåt när jag eg inte har pengar att handla för men är huvudet dumt får börsen lida eller hur det nu var.. 😉
Iaf provade jag ett par svarta lite rockigare stövlar och ve mig – de passade!! Nu brukar jag inte kunna ha stövlar pga mina feta vader men de här hade snörning och det har jag märkt funkar för då kan jag styra lite själv hur vida skaft stövlarna får. Nu räckte inte snörena ända upp men jag köpte längre snören som visade sig vara 3cm längre än de som satt i.. expediterna vet nog inte så mkt som de låtsas om 😉
SÅ innan jag kan börja använda stövlarna så måste jag leta efter ännu längre snören men det ska nog lösa sig! 🙂 Är iaf kul att ha ett par svarta stövlar som jag kan ha med klänning el kjol 😀
Whoo-hooo!!
Nu var de inte snordyra (499kr) så jag gick inte i konka av att köpa dom och faktiskt så känner jag mig ganska nöjd just nu. Bra sula verkar de ha oxå, kanske tom kan ha dom vintertid utan att slå ihjäl mig pga halka!

Ikväll vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Jag tänkte börja kolla på Kill Point men den har börjat för 10 min sen enligt datorn så jag vet inte om det är lönt. Jag har ingen bok att läsa för nästa bok av Mari Jungstedt har jag i mitt skåp på jobbet, måste komma ihåg att ta hem den imorgon.
Kanske skulle ta mig ett äpple och glo lite tv ändå. Kanske är Scarred som jag kan blunda till?! 😉
Kanske kan ringa A-le och höra hur livet lever med henne?! Förutsatt att hon lagt barnen vill säga men det får jag ju reda på om jag skickar ett sms.
Iaf så känner jag mig klar här 🙂
Natti natti!

2 responses to “Slut på helgen igen

  1. Kul med nya stövlar. Jag får ångest när jag tänker på att kanske behöver jag nya till vintern. Jag har så svårt att hitta några som är 1. Snygga och 2. Passar. För precis så vill jag ha det Snygga och Sköna. För det mesta måste jag leta Sköna och hoppas att jag tycker att dom är Snygga.
    Känns tröttheten onaturlig eller? Kanske ett sköldkörtelprov behövs?

  2. KUL att hitta skor/stövlar. Jag surfade in på Din Skos hemsida och TROR tom. att jag vet vilka stövlar du köpte 🙂
    (dom var väl rätt låga klackar på eller hur?) – supersnygga!!!!

    För mig är det PRECIS som för dig – går jag in i en affär (vilken som helst) när jag eg inte har pengar och inte SKA handla så hittar jag ALLTID nåt! (och tvärtom om jag går ut i affärer för att verkligen leta efter nåt att köpa och HAR pengar……..suck!)

    Kramkalas!

Leave a Reply

