Det regnar igen!

Det har verkligen blivit höst på en gång. Det har regnat i flera dagar nu och det känns lite småtrist. Borde vara på Stadium och köpa regnstället jag kollat in, eller ja först måste jag prova byxorna oxå så jag vet att de sitter bra. Jackan har jag provat och den sitter bra plus att jag tycker den är skitsnygg. Fast å andra sidan kanske det vore läge att vänta till löning.. men jag kan ju alltid låna pengar av mig själv till stället och sen sätta in dom igen när jag fått lön.. Jag får fnula lite grann på det.

Var och klippte mig igår och jag är supernöjd!
Jag är fortsatt blond men det är kortare på sidorna och därmed ser min lugg lååååång ut! 🙂 När Rebban skulle styla håret så vräkte regnet ner men som tur var så hade jag regnkläderna på mig den här gången. När jag kom ut därifrån så droppade det bara lite grann så jag blev inte så blöt ändå.

Idag på jobbet så var en fd kollega in och hon höll inte på att känna igen mig!! Precis den reaktionen vill jag ha, då vet man att det märks att man gått ner i vikt! Hon sa tom att hon trodde först att jag var nån nyanställd 😉

Börjar verkligen vara en “tända ljus period” nu. Det börjar vara mörkt på kvällarna och nu när det regnar så blir det ännu mörkare. Jag har börjat frysa igen så då vet jag att det är höst. Fick tom ha på mig min torgvantar på jobbet idag 😦 Fryslort är vad jag är!!
En del har fortfarande t-shirt på sig och jag huttrar, hur KAN dom?? Det är ju KALLT! 😉 Eller är det bara mitt blod som är fullt med isbitar?! Nångång när jag kommer ihåg ska jag fråga nån läkare vad det kan bero på. Jag köper inte att det har med viktnedgång att göra heller för jag frös innan jag började gå ner i vikt så det måste vara nåt annat.
Nå det är tur att det finns stickade sjalar, torgvantar/handledsvärmare och TE!! Vad skulle jag göra utan te!?Man blir varm inuti plus att man kan värma händerna på koppen! Hur bra som helst!

Till sist ska jag rapportera att Oscar startade idag när Micke var och körde med han så det finns nog hopp! 😉
Och regnet det bara öser ner…

One response to “Det regnar igen!

  1. Det är precis då man själv fattar att man inte ser ut som tidigare. Jag har ju bott där jag bor i 40 år och plötsligt slutade folk att hälsa på mig. Först fattade jag inte alls, för jag var ju jag men sen förstod jag. Nu har dom vant sig vid nya “jag” och hälsar igen.

Leave a Reply

