it’s alive!!

Igår fick jag äntligen starthjälp så nu (förhoppningsvis) är Oscar igång!! 🙂

När jag kom från gymet så tänkte jag gå förbi och titta till Oscar och då såg jag nåt vitt på rutan, jepp jag hade fått en parkeringsbot!! SUCK! Nå inget att säga om det, han har ju stått där han stått och hade vi tänkt på det så skulle vi ha knuffat honom till en annan ruta.
Nu kände jag iaf att det fick vara nog, så jag ringde till jobbet för att kolla om kanske Åsa kunde ge starthjälp men jag fick hjälp från oväntat håll. Annalena sa att hon och killen kunde komma och starta Oscar!! WOOHOOO!!

Jag packade en liten påse med diverse grejor; mobil, börs, mp3 & bok för när han gick igång så skulle jag låta honom gå. Jag var och körde en bit; efter E4:an norrut, svängde in mot Täfteå och så hem till Umeå via småvägar typ. Sen satt jag och lät han gå på tomgång i kanske 20-30 min medans jag läste en bok.
Sen ställde jag honom på en annan parkering.

Nu ska jag inte låta han stå till den 29:e då jag ska åka till Luleå utan jag ska vara ut och starta honom då och då. A-l sa att om det blir mer problem så är det bara att ringa och det känns skönt – att ha en backup! Måste kanske kolla hur hon jobbar den 29:e ifall han skulle vägra då!

Nu ska jag bege mig till jobbet.. 🙂

Leave a Reply

