Harkel

Jag ropade nog hej för tidigt – jag har bytt pass på lördag till förmiddag så jag var tvungen att boka av mitt pass 😦
Har allvarligt funderat på att jag ska låta träningen ta första plats hädanefter, dvs har jag inbokat ett pass så byter jag inte. Nu skulle Kristin på dop så det var ju ett viktigt byte den här gången 🙂

Har jobbat min första natt och ska iväg och jobba en natt till. Har suttit och sytt medans jag lyssnat på OS. Äntligen börjar man se att det vita jag broderar faktiskt är ett mönster så det är extra roligt nu. Hoppas jag hinner klart med den till jul 🙂 Hade lite funderingar på att köpa en löpare och sy till jobbet, Atelje Margareta hade några som inte kostade multum och som faktiskt var riktigt fina. Nog för att jag har mkt att sy på bonaden jag håller på med nu men det kan ju vara kul med lite omväxling till allt vitt!! 😉

Är lite roligt att lyssna på kommentatorerna under OS. En del låter superstressade och nästan så man kan se dom framför sig med en bultande blodådra i pannan, och så är det extra roligt när de inte tänker sig för vad de säger utan slänger sig med uttryck som kanske simmare förstår vad det betyder men för oss alla andra så blir det bara komiskt.. Ett exempel från simningen i morse
“Hon tappade en arm!!”
Hmmm.. Jag förstår ju att hon fysiskt inte TAPPADE en arm men man skulle ju lätt kunna tro det. Kanske om det var Paralympics och de simmade med proteser varpå en lossnade?!
Håll med om att det låter ganska roligt.. 😀
Nån annan som hört kommentatorerna säga nåt roligt under OS?

Till sist så måste jag ju länka till en sida där jag är med på bild!
http://medicinskaccess.se/index.php/Nyheter/Sjukhustelefonister-tar-taten-och-siktar-mit-SM-Guld.html

(hoppas jag inte bryter mot nå sekretessregler eller annat tjosan iom att jag lägger ut den här, men det är ju inte direkt några operationsbilder.. )

2 responses to “Harkel

  1. Hur är du på att fålla löpare? Jag är helt usel!! Sån där jävla aida-väv är ju töjbar åt alla håll så allt blir snett och vint och fan och hans moster. Ge mig tips please!

  2. Såg förut att det var en artikel i VK också men där var det bara ett gäng stolpskott på bild. 😉

    http://vk.se/Article.jsp?article=208567

Leave a Reply

