Söndagsblogg

Var på loppis på Nolia idag. Det var inte sant hur mkt folk det var, och alla står och rotar bland kläder och skor och leksaker. Blev mest att man gick förbi borden och FÖRSÖKTE få en skymt av det som fanns där! Såg (och köpte för 20kr) en ljuslykta som jag gillade, den ser nästan ut som en liten ugn. Jag vet att det finns en golvvariant som är stor som jag skulle vilja ha men jag vet inte VAR jag skulle ha den!! Kanske om vi skaffade platt-tv och gjorde oss av med tv- och stereobänken…. 😉
Iaf, Micke köpte lite KalleAnka tidningar på loppisen innan vi gav upp och gick därifrån. Det var alldeles för mkt folk. Kanske borde ha varit där när den öppnade, eller sett till att vi kommit dit en timma innan det stängde fast då hade det väl inte funnits nå grejor kvar alls.

Kan tänka mig att det är suveränt att gå på loppisar och köpa grejor om man just fått barn eller har flera lite större barn för det finns verkligen multum med barnkläder, skor och leksaker. Man kan säkert göra värsta fynden om man orkar gå där och rota bland allt.

När vi var klara på loppisen så gick vi in till stan och åt kinamat på Eastern Palace, buffé vart det – hur gott som helst.
På Vasaplan insåg vi att våran buss precis gått (vi prommade in) och att nästa buss skulle få först om en timma så vi bestämde oss för att gå hem oxå. Har blivit en hel del prommande kan jag säga. Över två timmar räknade vi ut. Men det var skönt att gå som omväxling till cykla 🙂

Har varit ut och testat starta Oscar oxå. Jag hoppades på att han skulle piggat på sig och gå igång utan problem men nepp.. Jag vred om nyckeln och han suckade lite grann, sen lät det bara “tickticktick”. Det är tickandet som gör mig nervös för tidigare (när vi hade honom) när batteriet dog så tickade det aldrig. Tänk om det inte är batteriet?! Tänk om det är startmotorn?! Vad gör jag då? Jag måste ju få det fixat till den 29:e då jag tänkte köra honom till Luleå!!!!
Måste försöka få tag på nån som kan ge starthjälp (eller så kan jag kolla på vinden om vi har kvar vår laddare, tror man kunde ge starthjälp med den oxå) så jag vet om det är batteriet eller nån annan skit som krånglar!!
Det är såna här gånger som jag INTE SAKNAR att ha bil!! SUCK!!
Såg förresten på text-tv här en dag att alltfler väljer att inte ha bil utan hyr när de behöver.. Se så många kloka människor det finns!! Om man bor i tätort och inte behöver bilen för att ta sig till och från jobbet så är det onödigt!! Man sparar pengar på att inte ha bil och dessa pengar kan man lägga på en hyrbil om och när det behövs! Man tjänar på det i längden!! Så sälj bilen och HYR!! 🙂
(För detta inlägg borde jag egentligen få extrasuperduperrabatt hos Hertz!!) 😉

Leave a Reply

