Kiruna here we come!

Allt är nu packat, utom min necessär för jag måste ju ta deo på mig när jag byter kläder. Jag har ångest för att jag har med mig för mycket och jag har ångest för att kanske har med mig för lite av nånting.. t-shirts kanske?
Å andra sidan har jag en del kläder som funkar som t-shirts, min skjorta tex, och det gör ju inget om jag har på mig samma kläder två gånger när jag handlar på Pellohallen eller S-market i finska Pello!!
Jaa jag vet, jag är nojjig men Biggan säger att det är fullkomligt normalt att ha packångest!! 😉
Sen är det ju så oxå att jag har en massa NYA kläder som jag gärna vill ha med mig, jag vill ju att alla ska få se mig i mina nya fina kläder och då tar jag ju med mig lite extra. Men tack och lov för vakuumpåsarna vi köpte på Jysk! Hoppas nu att de håller så det inte blir som när vi skickade en fleecetröja till syster Lena!
Micke satte in den i en plastpåse och sög ut all luft med hjälp av “Lilla Blå” (våran dammsugare), vi knölade in tröjan i en jiffypåse och så märkte vi att vakuumet läckte! Som tur var så höll jiffypåsen men Lena och Välli hade ett smärre h-vete med att försöka få ut fleecetröjan ur jiffyn!! *fniss*

Kom oxå på att jag glömt berätta om vårat lilla balkongbesök här om dagen..
Balkongdörren stod öppen och jag hörde att det var ett liv utan dess like där ute så jag gick dit och såg en talgoxe som satt på vårat balkongbord. Han spanade mot dörren så jag drog försiktigt igen den varpå han blev lite skraj och flaxade ner på balkonggolvet. Då ser jag att det är en unge 🙂
Jag ropade på Micke och sen stod vi och tittade på talgoxen som satt på golvet och verkade försöka räkna ut hur han skulle ta sig upp därifrån. Nu kunde han ju flyga lite grann så jag visste ju att det inte var helt kört men tanken slog mig att vi kanske måste hjälpa honom på traven.
Iaf så tog han sats (efter en liten stund) och flög upp på bordet igen där han satt och pratade med mamma talgoxe. Mamma var och kollade läget men flög till äppelträdet och fortsatte ropa.
Plötsligt tappade han fotfästet och höll på att dratta ner från bordet, i smärre panik så flaxade han bort till balkongräcket där han inte heller fick nåt fäste! Man riktigt såg paniken i hans flaxande 🙂
Tillslut så fick han luft under vingarna och fladdrade till äppelträdet där mamma talgoxe väntade.
Har hört att de (nu vet jag ju inte om det är precis dom men några talgoxar är det) pratar utav bara den här ute så jag antar att de är kvar och har lite flygträning mellan varven.. Kanske tom tränar på att landa! Och att sitta på hala ytor där klorna inte når runt.. 😉
Apropå flaxande ungar så kolla in det här
Fatta att hon lyckades få det på bild! Helläckra bilder tycker jag!

Sen har jag glömt oxå att skriva att EGON BLEV CHAMPION under hundutställningen i Vännäs!! Hurra för Egon!!
(vem Egon eller matte är har jag ingen aning men jag lovar – alla på utställningen hörde att Egon blev champion när matte (??) fick beskedet per telefon)

Nej nu ska jag vattna mina blommor så jag inte glömmer bort det helt och hållet för då blir jag ledsen i ögat, och sen är det nog dags för middag snart.. Min mage kurrar!!

Kram på er alla som läser!

3 responses to “Kiruna here we come!

  1. Jag kan också bekräfta:
    – det är HELT normalt att ha packångest!!!

    Jag börjar redan känna av den inför vår semester då vi åker uppåt……..och det är typ drygt 3 veckor kvar innan vi åker (!!!!) 😀

    Haregott däruppe och drick massor av goda drinkar, vin å annat i alkoholväg 😉

    Kramis!

  2. Jag har redan börjat förbereda packningslista till nästa resa 😉
    Alltså NORMALT!
    Ha kul, vi ses

  3. Då var det dags för fredagstävling igen på charlotte.nu! Välj om du vill vinna läsgodis eller luktegott. Trevlig helg!

Leave a Reply

