Sol sol sol

är det idag! Tror jag ska skriva den här bloggen och sen sätta mig på balkongen och njuta en liten stund. 🙂

En bekant är i stan så jag borde ringa henne och höra vad hon har för planer idag. Kanske kan träffas och surra lite grann, antingen idag eller i morgon. Hennes dotter är på fotbollsskola så jag antar att Maye inte har nåt att göra. Eller så sitter hon och tittar på tillsammans med andra föräldrar men då kan jag ju hoppa på cykeln och bege mig dit. 🙂 Men det vet jag ju inte förrän jag har ringt och kollat med henne.

Har en irriterande skorpa på hakan. Jag har en “plupp” där som blev till en finne för några dagar sen. Givetvis nöp jag den och sen blev “pluppen” väldigt torr och antagligen har jag varit där och klöst för nu är det en skorpa. I morse märkte jag att jag hade lite blod på ena handen och jepp – jag hade jooooordens skorpa mitt på hakan! Vet inte om jag själv har klöst på den i natt eller om Mickes stubbiga kind skrapat upp den och det lär jag väl aldrig få veta heller. Försöker låta bli men jag är där och pillar lite då och då. Vill inte sätta plåster på den heller för det syns ju så himla tydligt men jag kanske blir tvungen. VILL INTE KLÖSA! Har ju redan min leprafläck på handen och den är ju inte vacker. Som tur är så har jag inte mkt till naglar att klösa med (har tuggat bort min förstärkning och efter det tuggat lite på mina naglar). Jag skulle ha varit och förnyat min förstärkning idag men jag bokade av tiden, det kändes onödigt. Dom pengarna kan jag sätta på nåt annat roligt i sommar 🙂

Igår var det oxå bra väder. Jag och Micke gick ut på en prommis, var förbi på Rusta och Jysk innan vi prommade en omväg hem. Sammanlagt prommade vi i 2 timmar – inte illa pinkat! Hade jag vetat att det var så varmt ute så skulle jag ha tagit linne på mig så hade jag fått lite sol på mina axlar oxå. Fast å andra sidan så har jag ju fortfarande hosta så jag kanske ska vara lite försiktig med att klä av mig.. 🙂

Nu däremot knorrar min mage så jag måste ta och fylla den med något.

Leave a Reply

