Jah-ha..

Det blev inget jobb för mig i natt. När Micke ringde mig efter sitt tandläkarbesök (jag var på stan och gjorde lite ärenden) så var min röst nästan helt borta, så jag fick vackert ringa Donna och säga att jag inte kan jobba i natt.
Micke stod brevid mig när jag ringde som ev back-up ifall D inte hörde vad jag sa men det gick iaf ganska hyfsat. När hon svarade och jag kväkte fram “Hej det är Inger” (det hördes knappt tyckte jag) så fick jag ett “Oj då” till svar.
Bakom henne satt Karin och sa “Vad var det jag sa…”
När jag och Karin jobbade i lördags så sa hon att jag inte skulle ha nån röst på söndagen men jag bara viftade bort det. Nu hade jag förvisso röst igår men idag så var den alltså “båtta” så jag antar att Karin ändå hade rätt.. 😉

Vet inte om ni minns men förra året, veckan innan jag gick på semester, så tappade jag oxå rösten. Idag när det är en vecka kvar till semester så är den alltså puts väck. Det är inte riktigt så illa som förra året, men den kommer och går om jag säger så. Ibland hörs jag riktigt bra för att nästa stund inte höras alls.
Jag försöker vara så tyst som möjligt, pratar med Micke bara när det är nödvändigt och jag har tom använt mobilen för att skriva meddelanden till honom istället för att prata. Ja nu har jag ju inte SKICKAT dom till honom utan bara skrivit och visat 🙂
Jag är ju inte hur dum som helst  😉

Det är iaf väldigt svårt att inte prata. Jag är sån så när jag har lite tråkigt så ringer jag gärna till folk – går bort! Jag tycker om att prata med Micke – går bort! Det är eg himla tur att det finns sms och mail för annars vete katten vad jag skulle göra. Jag är inte en tyst person och att då tvingas vara tyst är ett mindre helvete om jag ska vara helt ärlig.
I morgon har vi ju APT och på den ska jag gå, jag behöver ju inte prata utan bara lyssna! Fast känner jag mig rätt så kommer jag ha svårt att vara helt tyst. Med lite tur (och mycket te) så kanske rösten är tillbaks någorlunda i morgon. Jag hoppas på det!!
Ska hinka i mig the med lite honung i, minimalt med mjölk (så jag slipper slem) och så ska jag vara tyst.. försöka iaf.. 😉

2 responses to “Jah-ha..

  1. Du kan skaffa en sån liten whiteboardtavla som man brukar ha på kylskåpet – lätt att bära med sig och kommunicera med! 😀

  2. Stackas dig!!! *tycker synd om*
    Du får ha block & penna med dig ALLTID nu fram till semestern så att du sparar på rösten tills dess.

    Krya på stämbanden nu!

    Kramis!!!

Leave a Reply

