Sol sol sol

har det varit idag även om det blåste lite kallt ibland.
Jag och Micke åt frukost & lunch ute på balkongen, hur mysigt som helst. Måste ta och hänga ut mina väääääldigt tåliga pelargoner från förra året. Jepp de är konstgjorda!
Hur roligt det än är med riktiga blommor så funkar det inte riktigt när man är ute och flänger halva semestern (ibland hela oxå) så då är det skönt med “onaturliga” blommor. NÅT måste man väl ändå ha på balkongen, det blir så kalt annars.

Fikade med Harriet idag. Vi köpte fika på Station och bad om en korg och sen satt vi ute i parken med go’fikat och pratade så munnarna nästan blödde 😉
Jag åt en bit hallonpaj med vaniljvisp och först vart jag nästan lite sur för jag fick verkligen den MINSTA biten av alla som låg där, men sen kom jag på att det faktiskt var bra. Jag behövde ingen större bit och eftersom det är kubbkväll med jobbet i morgon och jag ska dricka lite vin så behövdes det inte så mkt slisk idag!! 😀

Efter att vi fikat och surrat klart (TACK Harriet för en väääldigt trevlig eftermiddag! Det är alltid lika kul att träffas!!) så gick jag till Hemflit för att kolla om jag kunde hitta nåt broderi där som jag kan börja på min sista natt innan semestern (sen blir det ju såklart nätter efter semestern oxå) och jag hittade faktiskt TVÅ! Egentligen hade jag väl bara tänkt köpa ett men de var så fina bägge två så jag fick svårt att välja, och då jag inte är helt bankrutt ännu så köpte jag bägge! HUPP! Julbroderier är det så jag har gott om tid på mig att sy klart dom.
Efter Hemflit så var det dags för bolaget där jag köpte två små flaskor (375 ml) vitt vin, en ska jag ta med till kubbkvällen i morgon (jag ska grilla räkor med sweetchilisås och extra vitlök så det är nog gott med vitt vin till)
Jag brukar ju alltid dricka halvtorra viner men nu tänkte jag att jag skulle testa torrt vitt vin. Halvtorrt är oftast som saft och jag vill att det här ska räcka länge, hoppas vid gud att det inte är skitäckligt.
Tcherga hette vinet jag valde, ett bulgariskt vin. Får väl berätta sen hur/om det smakade.

Få se vad jag hittar på att ta på mig i morgon. Enligt YR så kommer det vara bra väder och ganska varmt även i morgon kväll men jag antar att om jag tar på mig kortare byxor på dagen så får jag slänga med mig ett par jeans att ta på om det blir kyligt på kvällen. Samma med tjocktröja. Tur jag har cykelkorg 😀

Nu ska jag ta mig ett mellanmål tror jag, är lite hungrig och det finns fan inget värre än att försöka sova med kurrande mage!
En natt när jag lade mig hungrig så drömde jag om mammas filbullar! Gissa om jag var sugen på det när jag vaknade på morgonen!!!

Heippa på er!

2 responses to “Sol sol sol

  1. Halloj!
    Låter mysigt med frukost & lunch på balkongen!
    Vi får ta oss ut i Hagaparken och luncha/äta middag (för frukost blir det nog aldrig ute i parken – är ALLDELES för hungrig när jag vaknar för att orka packa mig utomhus:))

    Grillade räkor med sweetchilisås & extra vitlök 🙂
    Låter som lite “Stockholmsinspirerat” 😉
    Kul om vi kunde tipsa/inspirera 🙂 🙂
    (för även om vi frästa räkorna i wokpanna då ni var hos oss så har vi faktiskt testat samma rätt fast med räkorna på spett i OBH-grillen – det var SMASKENS!!!)

    Krampårej!
    /lillasys

  2. Jamen vi har ju så trevligt på “våra möten”! Sen att vädergudarna var med oss också gjorde ju inte saken värre precis! Kubbkvällen lät ju hur trevlig som helst.
    Vi har ju varit på Droskan ikväll och sett Harr o compani och mina skrattmuskler har fått sig en rejäl omgång! Ska sussa nu! Kram// Harriet

Leave a Reply

