Låååångledig!

Idag har det varit verklig sommarvärme, 18 grader i skuggan vid 1330 tiden. Och jag har varit ledig -hur härligt är inte det?! 😉
Jag jobbade till 1730 igår och jag jobbar nästa gång onsdagnatt – leeeeediga tider, hääääärliga tider 🙂

Var på Stepmuskel idag och det kändes verkligen att det är ett tag sen jag tränade. Ibland passar det ju inte riktigt med de tider jag jobbar och nu de här två senaste veckorna så har jag haft ganska mycket dagpass plus att det varit så härligt väder ute och då har jag inte idats gå på gymet men idag var det dags igen.
Jag brukar ha svårt att bli svettig på tex bodypump och jag vet inte varför, jag tycker jag tar i tills mina muskler skriker men det räcker lixom inte. På step-passen går det bättre, antar att det är kombinationen av konstant rörelse och viftande armar som gör det.
Iaf så var det jobbigt idag, och inte blev det bättre av att Anneli bestämt sig för att köra hårt med oss. Få se hur mkt träningsvärk jag har i morgon.
Som om det inte vore nog med en timmas stepmuskel så har jag/vi dessutom cyklat till gymet, cyklat hem igen och sen cyklat nästan in till stan (Micke cyklade till jobbet) och cyklat hem igen så jag känner mig GANSKA trött i benen just nu. Det är ju inte så långa sträckor att cykla men hemvägen består av ganska många backar (Svingen bland annat) så det tar ganska bra på benen, särskilt när jag envisas med att sitta ner hela vägen upp. 😉

Vi har plockat bland våra sommarkläder idag och när vi skulle börja laga mat så insåg vi att fläskfilén låg fortfarande i frysen – DOH! Vi rådslog lite grann och sen bestämde vi att vi skulle fira våra slängda kläder med kinamat så vi cyklade till Shanghai och åt lite god middag. Tyvärr hade de inte öppnat uteserveringen ännu, annars hade vi suttit där i solskenet och ätit vår mat.

I morgon har jag inga stora planer alls. Jag hoppas på samma värme som idag men sån tur kan jag väl ändå inte ha?! Borde lägga ut lite annonser på Tradera, har en del saker och kläder som jag tänkt försöka sälja. Päivi var ev intresserad av att köpa lite kläder så jag måste fota allt och skicka i mail till henne, men hursom så måste jag ju fota allt om jag ska sätta ut det på Tradera 🙂
Jag ska diska i morgon. Och så ska jag försöka sova riktigt länge på morgonen bara för att jag är ledig och slipper stiga upp och bara därför kommer jag vakna pigg som en lärka klockan 06.

Ooo jag måste ju berätta..
I torsdags var jag och hämtade pizza åt oss (jag var sååå sugen på pizza redan på valborg och lyckades övertala Micke att äta pizza. Det var så illa så det enda jag kunde tänka var “pizza, pizza, pizza” och då är det lika bra att ge upp) och när jag kom cyklandes mot Istids så såg jag vääääärldens sötaste hund (Förlåt mig Amos & Isa 😉 ) – en 8 veckors ChowChow!! Den var som en liten brun fluffig nallebjörn!! Jag var bara tvungen att stanna och hälsa på den!! Guuuu så söt den var!! Och vet ni, den bor på våran gård! Idag satt matte och husse ute med den så Micke fick oxå se den och även om han inte var lika lyrisk som jag så tyckte han oxå att den var söt. 😉

Nej nu är det tandborstningsdags. Det är ingenting på dumburken så det är lika bäst att gå och lägga sig. Kanske läsa lite?! Kanske lösa lite sudoku?! Jag kan ju faktiskt vara vaken halva natten, jag ska ju sova länge i morgon! 😉

Voff Voff!

One response to “Låååångledig!

  1. NJUT av ledighet. Min lååånglediga helg är slut och jag ska snart gå till jobbet. Tänk vad 5 dagar går fort. SUCK!
    Hur blev frisyren?

Leave a Reply

