Glada vappen!

Och över Umeå ligger grillröken tung.. 😉

Har varit kanonväder idag och tyvärr har jag jobbat hela dan! Det var en väldigt låååång dag idag, kände mig inte alldeles på topp. Ibland har jag såna dagar när jag helst skulle sitta ensam i ett rum och jobba, och idag på fm var det verkligen så. På em satt jag i “bunkern” med Sanna och det var stor skillnad mot hur det var på fm. Jag måste ärligt erkänna att det tär lite på en när ingen pratar med en.. Hade jag haft min mp3 med mig så hade jag petat i ena ploppen så hade jag åtminstone haft musik att lyssna på, eller radio.

Nå i morgon ska jag sitta själv i”bunkern”, ska dunka musik så gott det nu går. 😀
Just nu dunkar jag Mustasch på Myspace 😀
Längtar till sommaren och till alla roligheter som blir då bla Kirunafestivalen
Hmm månne vad jag ska ha på mig då?! ;P

Annars har det inte hänt så mkt på den vecka jag inte skrivit nåt. Jag har varit till frissan och klippt mig, blev inte så stor skillnad från förra gången – lite kortare, lite mer slingor och jag är tofslös!! WOOHOO!
Tog en bild med mobilen men den vart inge bra så jag ska be Micke ta en annan så kan jag lägga ut här för den som vill se.
Vi har haft främmande från Gammelstad här i helgen. I lördags var vi och shoppade; Lagerhaus och Pilgrim inne i stan, fika på Station och sen blev det Myrorna, Plantagen och Coop.
På Plantagen köpte vi två minikaktusar, två minisucculenter och en större succulent + krukor och jord. På Myrorna lyckades jag fynda två par jeans och en jeansjacka i kavajmodell. Är inte illa att ekipera sig för 245 kr!! Jag provade ett par svarta finskor men nändes inte köpa dom, jag har ju skor och dessutom så har jag spanat lite på dessa

men jag får se om jag nänns köpa dom.. Snygga är dom iaf fast de kostar tyvärr 😀
Måste försöka ta mig till Kii och prova (om de har dom) så jag vet om det ens är nån idé att fundera på dom. Annars HAR jag ju skor, måste ta ner skolådan från vinden och inventera den. Kanske kan sälja lite grann och Päivi var ev intresserad av att köpa mina svarta platåsandaler om jag ska sälja dom.

Var iaf kul att ha främmande. Grabbarna beställde Nasigoreng som sig bör och jisses vad de åt! Nog för att vi andra åt oxå för kung och fosterland – det är ju bara så gott! Särskilt gott är det när Micke har i tigerräkor istället för småskorven som kallas räkor.

Apropå mat, idag är ju stora grillhögtiden men då Micke jobbar natt så har jag inte grillat utan jag åt serranoskinka, lite salami, en bit Iberico-ost (från en tapaslåda alla tre) och så sallad på tomat, mozzarella, olivolja och flingsalt. Alltså.. jag skulle kunna leva på tomat- och mozzarellasallad!!
Godast är om man strör över färsk basilika men nu hade jag inte nån sån.
Till efterrätt så blev det frusen frukt (nån sån låda man kan köpa) och vaniljsås till. Jag blev så MÄTT så ni anar inte.. Tur jag cyklade till Ica Maxi från jobbet och sen hem, annars hade jag nog suttit i matkoma i soffan ännu 😉

Nu börjar John Blund killa mig i ögonen och jag ska ju faktiskt upp i morgon, börjar jobba kl 7, så jag ska gå och lägga mig. Lösa lite sudoku innan jag somnar, bra för hjärnan och gör mig TRÖTT! 🙂
Natti natti på er!

One response to “Glada vappen!

  1. Just ja, fick ju ett MMS med din nya frilla… Tjuusigt! ;P Vet inte om jag kom ihåg att svara på det så skriver här en gång till om inte annat, hehe.

Leave a Reply

