Nu är det vår i luften!!

Idag har det verkligen varit kanonväder ute! Jag vaknade på morgonen av att gubben ringde och frågade ifall vi skulle boka av bodypumpen idag och gå på en långprommis istället och det var jag med på! Faktum är att jag tänkte den tanken redan igår men ville se hurdant väder det var idag först.
Iallafall bestämde vi att vi skulle föra cyklarna på service på “Händige Herr’n” först så Micke började ringa dit för att fråga ifall vi kunde komma med cyklarna. Då visar det sig att de har flyttat – till Västerslätt vid ÖB!! Det är ju skitlångt dit!! SUCK!
Firman hade visst gått i kånken och köpts av en annan människa och därmed så gällde inte heller min fria service inom ett år MEN jag får rabatt på servicen vilket faktiskt är ganska schysst.
Jag blev lite irro när det visade sig att vi fick CYKLA dit, hur skulle vi nu hinna med våran prommis?! Hon som Micke pratade med sa dessutom att cyklarna skulle bli klara i em. SUCK igen!
Nå, vi pumpade luft i däcken och trampade iväg och ganska snart var mitt dåliga humör som bortblåst! Det var riktigt härligt att cykla även om det ibland blåste lite kallt.
Nu visade det sig att kvinnan inte hade riktig pejl på hur det såg ut i verkstaden så våra bikes är klara på måndag men det gjorde då rakt ingenting. Vi gick först in på ÖB där vi köpte lite smått och gott (hinkar till våra Buckets som vi ska festa på under Kirunafestivalen, deo åt mig, havrebollar och kryddor. Vi glömde heeeelt bort att vi faktiskt köpte spiskummin när vi handlade på Maxi hehe) och sen prommade vi in till stan där vi delade på en Hälsotallrik (bakad potatis, keso, rökt kalkon, avocado och groddar) på Starz.
Tanken var att vi skulle promma hem oxå men vi var ganska slut efter cykelturen (40 min) & prommisen (30 min) så vi hoppade på bussen hem 😀
Frisk luft suger…
musten ur en… 😉

2 responses to “Nu är det vår i luften!!

  1. Vilken kanondag! Det är så otroligt fint här i Stockholm också. Dom har lova att det ska vara fint minst i helgen, så långt kan jag tro på dom (vädergubbarna/tjejerna) så jag har tänkt mig en låååångprommis imorgon. Idag var det handling med kärra som gällde.

  2. Den här gången ska JAG också få smaka på innehållet i era buckets! 🙂

Leave a Reply

