Kiruna

Jag åkte till Kiruna i torsdags, 2225 gick mitt flyg. Välli och Lena hämtade mig på flygplatsen och sen satt vi och nattsuddade halva natten. Drack vin och åt chips gjorde vi oxå.

På fredagen var det stora överraskningsdagen, Marie visste nämligen inte om att jag kommit till stan och vi gjorde stora planer om hur vi skulle överraska henne. Det visade sig att hon och Fredrik skulle på stan så Lena ringde Fredrik medans de var på Intersport och gjorde upp med honom att han skulle sms:a när Marie var inne på MeraMode så skulle vi rusa dit. Helt plötsligt ringer Marie och säger att de ska åka till Team Sportia och kolla skor och att hon inte skulle hinna vara på stan alls.. Nähä.. då sket det sig big time.
Jag och Lena bestämde iaf att vi knatar till dom och fikar sen iaf, hon lär ju bli överraskad hursomhelst men provrummet var en kul idé! Vi hade ju kläderna på oss så vi gick till Kupan för att kolla om det fanns nåt roligt där och vi hinner inte mer än in i affären så får Lena sms från Fredrik att nu är de på MeraMode!!!
Hoppsan hoppla, bara att börja gå (i väldigt rask men försiktigt takt – det var halt under snön) dit.
När vi kom fram så kollade Lena med Fredrik (per sms) om Marie var inne i ett provrum och det var hon, så vi snabbade oss in i butiken!
“Passar den bra?” frågade jag ståendes utanför provhytten.
Jag kunde KÄNNA tystnaden där inifrån…
Marie kikade över draperiet och utbrast förvånat “Men HEJ, vad gör DU här?!”
He he
Det lyckades – hon blev överraskad!! 😀

Resten av dagen plumsade vi fram och tillbaks på stan (det vräkte ner snö heeeela dagen) och så tog vi en prommis till deras lägenhet för att fika go’tårta (Daimtårtan var GOD!!) och sen gick vi plus Isa-grisen tillbaks till Lena för att äta middag.

Lördag skulle Lena och två tjejer till ha loppis och jag hjälpte till att sälja lite grann 🙂 Jag var lite nervös för att jag skulle räkna fel när jag sku ge pengar tillbaks men det gick väldigt bra och var KANONROLIGT!
Ställer gärna upp fler gånger! 😀

Söndagen gick i lugnets tecken. Var på ÖB, Jysk och Coop för att handla lite grann och sen tog vi det bara luuuugnt. Kollade teve, snaskade lite grann mm mm
Satt uppe till midnatt vilket inte var så smart då jag skulle upp 0430 morgonen därpå för att ta flyget kl 06 tillbaks till Umeå och dessutom jobbade jag 8-1730 den dagen!! PHU säger jag bara!
Det gick bra på förmiddagen men på eftermiddagen var jag ganska väck. Undrar hur det gick för Välli som var så snäll och körde ut mig till flyget på måndagmorgonen!? Får kanske bjuda på en öl eller två under festivalen som tack!! 🙂

Var jättekul att vara till Kiruna igen, det var ju ett tag sen (Festivalen förra sommaren). Synd bara att det var jordens snöoväder hela helgen!! 😦
Och jag ber så mkt om ursäkt för att jag lyckades ta med det hit!! Jag som längtade hem till ett vårigt Umeå med bara cykelvägar! Jag och gubben pratade om att lämna in cyklarna på service så vi snart kan börja cykla men tji fick vi. Snön vräker ner och det är ganska kallt och jag känner mig ansvarig.
Jag skulle ha sett till att snön inte följde med hit!!
Nu vill jag ha vååår!! No more snö!!  

2 responses to “Kiruna

  1. Du lyckades till och med få snöovädret till Stockholm med dina magiska telepatiska tankar. Som tur var så gjorde det långa avståndet att det “bara” blev snöblandat regn.

  2. Det var kanonkul att du kom, verkligen! Vi ses igen till festivalen, DÅ är det obligatoriskt party. Hehe. Tack för överraskningen än en gång… Får gärna göras fler ggr. Det vet du! ; ) Kraaam

Leave a Reply

