Äntligen helg!

Har verkligen sett fram emot den här helgen av två anledningar – jag är LEDIG och ikväll ska vi äta go’middag på Invito för att fira min födelsedag förra helgen! 😀
Ska bli så gott med 5 rätters middag och så vin till. Är alltid lika kul att gå på restaurang och beställa vin till maten för då får man smaka nåt vin man aldrig smakat förut och då brukar man vara lite modigare än vad man är i normala fall. 🙂
Har planer på att ta med kameran och fota allting men vi får väl se om jag kommer ihåg den. Jag glömde handduken i morse så när jag skulle duscha efter vårat spinningpass så fick jag torka mig i lilla handduken som jag tackochlov tog med mig idag! Annars brukar jag inte ha med den utan använda papper att torka eventuell svett ur pannan med. Hade varit jobbigt att måsta torka duschblöt kropp med papper :oP

Annars i helg då?
Tja inte så mkt. I morgon ska vi vara och handla igen, och innan vi går iväg så måste vi skriva mat- och handlingslista. Nu blir det inte för så himla många dagar eftersom vi tänkt vara och handla innan påsk igen.
Sen hade jag tänkt börja brodera lite på det jag beställt från Atelje Margaretha. Jag tänkte ju ha det när jag jobbar natt i “bunkern” (det är renovering på G på jobbet så just nu ser det ut som en bunker, därav namnet 🙂 ) men jag är lite småsugen att åtminstone BÖRJA här hemma. Har ju inte broderat klart stramaljbroderiet men det känns inte så kul att fortsätta då
1) jag inte vill ha det själv
2) en färg håller på att ta slut och jag vet inte om jag ids köpa mer pga nr 1
men jag får se hur jag gör.
Det jag har beställt är småsaker, sånt som går fort att göra och som inte är för avancerat med tanke på att jag kommer göra det på nätterna.

flaskforkladen-pask.jpg   flaskforkladen-jul.jpg

Lite sånt lagom ser ni.. 🙂 Visst är dom fina?!
Sen kom jag på att jag ju har ett mer komplicerat broderi kvar i byn men det tar jag hem i sommar när vi åker dit. Tills dess får jag roa mig med småpyssel!
Har ju en massa ull liggandes här hemma oxå, jag bara väntar på inspiration och Biggan menar på att den kommer med vårsolen så det är bara att vänta och se 😀
Ibland blir jag dessutom sugen på att lära mig att sticka eller virka men det blir som aldrig av. Jag har tom fått låna en virkbok av mamma där det finns instruktioner plus några virknålar men som med så mycket annat så har jag svårt att få ändan ur.. Den är helt enkelt för stor tror jag!! 😉

Nee nu tror jag minsann att det är dags för ytterligare en kopp kaffe. Jag har insett att jag dricker alldeles för många koppar och att jag borde dra ner men det är svårt. Ska försöka iallafall.
Ha en riktigt trevlig helg y’all – jag kommer med recension om maten sen! 😀

One response to “Äntligen helg!

  1. Vad trevligt att läsa att jag har en fellow-broderare. Jag trodde nästan jag var ensam i mitt slag. 🙂
    Förresten, jag inbjuder härmed dig samt din respektive till balkongpartaj. Närvaro är obligatoriskt. I och med att du inte kan tacka nej till denna inbjudan ger jag dig härmed tillfälle att själv välja lördag. Vilken lördag du vill i maj är alltså tillgänglig. Det som bör medtagas är ett glatt humör samt alkoholhaltig dryck.
    Heippa

Leave a Reply

