Uppföljning boing-fwip

Nee det var lugnt idag.. Vi var lite lite folk men å andra sidan ringde det inte hysteriskt mycket och värsta tanten var ledig så jag kunde andas ut..
Jag var ruggans LESS vid 15-tiden men då hade jag 2,5 timma kvar att jobba – ZZZNARK!

Efter jobbet var jag upp på avdelningen och hälsade på moster Gunhild. Höll inte på att känna igen tanten! För det första så är det flera år sen jag såg henne och då var hon pigg och kry! Idag mådde hon inte så bra och den pigga glimten i ögat fanns inte där, hon såg bara allmänt trött ut.
Det är lustigt egentligen hur omskakad man kan bli av att en bild man har av en människa visas vara fel. Jag hade ju en bild av henne som hon var sist jag såg henne; lockat hår med en basker på huvudet och så hennes “måste sätta lite huulipuna* ifall man träffar en kille” (*läppstift) innan hon beger sig ut på byn med sin polare (bägge körandes rollator då). Glimten i ögat när hon frågar mig om jag vill låna en kam till mitt rufsiga (men ack så moderna) hår 🙂
Nu såg hon bara gammal, grå och trött ut.
Det gör mig lite ledsen..
Vår “stålmoster” är inte så ung längre.
Lovade att jag skulle gå upp med ett par yllesockar åt henne för hon hade bara ett par med sig och de blir smutsiga när hon ska gå på toaletten och så.
Kändes ändå bra att vara upp och hälsa på (även om det gjorde mig lite ledsen) för hon verkade glad över att få besök. Hon har förvisso en av sönerna här i Umeå men det är nog kul för henne att se lite annat folk oxå 🙂

Nee nu är det dags för “American Idol” snart. Måste ju se idioterna som inte inser att de inte kan sjunga. Det är otroligt pinsamt men kan inte låta bli att titta 😀
Tror jag ska göra mig lite the och kanske ta mig ett äpple. Ja det ska jag.. Gott!

Kram på er!!

Leave a Reply

