I’m alive!!

Hej hallå tjena hejsan! Jag lever!!
Har jobbat dag hela veckan så det har inte blivit så mkt tid framför datorn men ikväll har jag läst igen mig på lite bloggar å sånt. Micke är och jobbar så jag har lägenheten helt för mig själv.
När jag slutade kl 17 så åkte jag ner till stan, köpte sushi på Junko’s och nagellack på Kicks och sen for jag på gymet. Gick på löpbandet 30 min, rodde 15 min och sen gick jag 15 min till. Jag hade tänkt köra trappmaskin i en kvart men jag orkade inte 😉 så jag gick istället.
Kom hem lagom till Let’s Dance och nu väntar jag på att få veta vem som åkte ut.
Känner mig faktiskt lite trött i ögonen så jag tror att jag kommer lägga mig ganska tidigt idag. Har varit en jobbig dag då jag ett tag hade ont i skallen och mådde allmänt tjyvens men det gick över som tur var.
Tror det är den allmänna stämningen som börjar ta ut sin rätt. Igår blev jag så jävla förbannad så tom Micke vart förskräckt 😉 Han är inte van att se mig arg men tro mig – det händer ibland!

Så här var det: vi hade apt i onsdags och då togs städningen av lokalen upp. EB sa att det inte städas på nätterna vilket jag protesterade emot för JAG torkar borden när jag jobbar natt. Tidigare slarvade jag men har fått bassning så jag gör det idag.
Sen sa jag oxå att jag tycker att man ska ta upp det med den det berör, ser man att det är dåligt städat efter en natt så ta upp det med den som jobbat. Är det så att jag städar dåligt så vill jag veta det för jag kanske går och tror att jag gör ett bra jobb medans det i själva verket inte är så.
Iaf – igår körde D lite info med oss och då togs städningen upp igen varpå A säger att det minsann inte städas på nätterna!! Jag sa att JAG då städar och att A inte kan säga att det aldrig städas och jag kände att jag bara fick ett hånflin tillbaks. A menade på att ALLA säger att de städar på nätterna men ändå görs det inte. Hon trodde inte på mig för fem öre och det gjorde mig så jävla förbannad!! Själv skulle hon inte blöta en trasa för att städa ett bord! Är lustigt lite grann, de som klagar mest kan inte tänka sig att städa (nä men så klaga inte då). Till slut orkade jag inte lyssna och då säger människan “Du behöver inte vara sur Inger” och då slutade jag lyssna ännu mer!
Jag brukar inte säga att jag hatar saker och ting för hata är ett så starkt ord men vet ni… *röd väldigt ilsken gubbe*
Kan hon inte gå in pension snart…

Nu är jag iaf ledig hela helgen, magen är full med popcorn och naglarna är snyggt bruna (tacka vet jag Depends lacker för 35 kr, då har man råd med flera färger)
Jag ska sätta mig framför teven en stund och sen tror jag minsann att det blir sängen för mig.

Natti natti på er!

One response to “I’m alive!!

  1. Härligt att du lever! 🙂
    Dina känslor ang kollegor och arbetsplats har min fulla förståelse. GRRR! 😦

Leave a Reply

