Säng säng säng…

1,5 timma kvar till läggdags.. Blir nog bussen hem för jag är jättetrött inatt!! ZzZzZzZz

Jag och Micke har varit till byn i helg. Vi bestämde oss för ett tag sen att vi skulle hyra bil och åka upp då vi bägge var lediga några dagar, men vi bestämde oxå att vi inte skulle säga nåt åt mamma och pappa och det gjorde vi inte heller 😀

På torsdag efter jobbet satte jag mig i våran hyrbil (Renault Megane Grand Scenic, men vi kallade den för Kit då den hade så många tekniska finesser) och hämtade upp Micke. Vi åt middag på Restaurang Ängen (varsin gourmetpizza) och sen åkte vi mot Luleå. Vädret var inte det bästa, tidigare på dan var det regelrätt snöstorm men blåsten avtog iaf tills vi skulle iväg. Tyvärr snöade det ganska bra efter vägen så det tog längre tid för oss att komma till Luleå där vi skulle sova hos Ewa och gänget.

Fredagmorgon åkte vi vidare mot Neisten. Brorsan var oxå i Luleå så vi åkte samtidigt mot byn och körde därmed oxå upp samtidigt på gården. Pappas bil var borta så jag trodde att de var och handlade (jag hade hoppats på det) men det visade sig att det bara var mamma som inte var hemma. Pappa log så stort när han såg att VI OXÅ kom! Han blev då helt klart överraskad!! När mamma kom så gömde jag och Micke oss i deras sovrum, väskorna hade vi oxå gömt, och när hon började fråga vems bilen var (Kit alltså) så hoppade vi fram! Hon blev såklart oxå överraskad pch glad, och började direkt oroa sig över att hon inte hade handlat mat för så många!! Tyyyyypiskt mamma-manér!! 😀 

Vad har vi då gjort i byn!? Tja, det har inte gått att vara ute så där jättemycket då det var -20 grader varje dag utom sista dagen!! Vi har varit och handlat i finska Pello, jag köpte byxor och en tröja på GK’s rea och så har vi umgåtts såklart. Lena och Välli kom oxå till byn på fredagkväll – hur kul som helst!! 😀
Jag hade ju hoppats på att det skulle vara riktigt kallt när vi åkte upp så jag fick ju som jag ville. Var så härligt att få se en riktig vinter med kyla och mycket snö, det har ju varit så mkt snöblask här i stan.
Var så himla kul att vara hem oxå. Mamma och pappa blir ju inte yngre och de börjar vara lite småkrassliga bägge två, så det kändes jätteskönt att vi kunde åka dit nu och inte vänta till sommaren. Tycker det är så roligt att höra att de ändå är så pigga, pappa hade plogat gården då när det kommit så mkt snö och han är ju ändå 73 🙂
Mamma hör fruktansvärt dåligt men hon ska ju få en hörapparat nu i dagarna så det blir nog bra. Det är ju lite synd att hon inte kan delta i diskussioner för att hon inte hör vad som sägs.

Heh jag måste ju berätta hur det gick när jag fick bilen i torsdags. Jag hade ju dealat till mig att Hertz skulle köra bilen till NUS och det var Fredrik som kom in med nyckeln. Jag var ju helt inne på att vi skulle få en volvo så jag blev hur paff som helst när jag tar upp nyckeln och det inte är nån nyckel utan ett plastkort!! Jag såg säkert ut som en fågelholk!! 😉
Fredrik förklarade hur jag skulle göra för att starta bilen, eller ja – han försökte förklara åt mig men det var inte det lättaste för M satt och skulle prata med honom hela tiden!! Försökte vi prata så höjde hon rösten för att HON skulle få prata!! Ja herregud, vissa är som eljest! Ångrar att jag inte spände ögonen i henne och sa att hon skulle vara tyst 😉
Iallafall fick jag Fredriks mobilnummer ifall jag skulle behöva support! Schysst värre!! 🙂
Hursom så gick det bra att både starta bilen (in med kortet och tryck på start) och köra och hämta Micke. Gillade faktiskt bilen skarpt. Den var så hög så man satt högt upp och det var gott om plats mellan huvud och tak. Micke sa att jag såg jätteliten ut när jag satt i den och tror jag det – den var ju nästan lika hög som jag är lång!! 🙂

Hå hå ja ja, en timma kvar nu. Hoppas Å och S kommer tidigt, fast å andra sidan kommer jag ju inte iväg så mkt tidigare om jag tänker åka buss.. Men kommer de tidigt så hinner jag ju surra lite med dom förståss! 😉

One response to “Säng säng säng…

  1. Låter som om ni haft trevligt i byn… Synd att vi inte också kom, men vi orkade inte när vi precis kommit hem från utlandet :/ så det får bli en annan gång. När kommer ni till byn igen tror du?

Leave a Reply

