Hå hå ja ja

Snart är andra natten över, så skönt. Nästa vecka jobbar jag ingen natt, ännu skönare! Trodde återigen att jag skulle vara mer trött än jag varit. Igår sov jag bara mellan 8 och 14, men sen så sov jag en timma på kvällen oxå och det verkar funka bra (gjorde nämligen samma sist jag jobbade nätter)

Vet ni vad jag saknar från Tni-tiden? Egna bord! Där hade vi egna bord som vi kunde belamra hur vi ville, det var vi själva som höll ordning på våra grejor och som vid behov städade. Här har vi inga egna bord, det är grejor överallt och nattjobbarna får dammtorka. Så less jag är på att dammtorka!! 😦
Tänk om vi hade egna bord… Då kunde man göra det lite mer personligt, kanske med en blomma eller ett foto och det skulle vara upp till en själv att torka av.. Vilken dröm!
Det är ju 2 som har egna bord (fast andra sitter vid dom om det behövs och borden är lediga) men tro inte att de håller rent där inte.. Nej det är nattjobbarnas jobb (iofs är en av dom nattare). Jag har försökt ta upp det nångång, att vi själva skulle torka av det bord vi suttit vid innan vi går hem för dagen men nej – det tar för lång tid typ! För lång tid, bs* säger jag att det är. Det är bara bekvämt att låta nattjobbarna torka så slipper latmaskarna torka. Nu säger jag inte att alla kollegor är latmaskar men det finns några som är det!
Dråpligast var ju när L sa att hon låtit en kaffefläck vara för att se om nattjobbarna torkade bordet, och den hade minsann varit kvar i några dagar!!! Ja jisses säger jag.. Då har man lite att göra.

Idag när jag vaknat ska jag till frissan oxå, får ju hoppas att det inte går som sist då jag blev väckt av att de ringde att min ordinarie frissa blivit sjuk. Jag hade inget emot att Frida klippte och färgade mitt hår, men jag gillar Rebecca och går helst till henne. Har en massa idéer om hur jag vill ha mitt hår men som vanligt så vet man aldrig när jag kommer ut därifrån. 😀
Den här gången ska jag iaf försöka få arslet ur och ta foto så ni får se. Jag lovar inget, bara att försöka! 😉

Nej nu är det dags för frukost, välling och macka blir det idag igen – gott gott! 😀

One response to “Hå hå ja ja

  1. haha… Skojar du eller?!? Har lämnat en kaffefläck?!? Jag tror att jag svimmar!!!! Vad är det för kollegor vi har?? Nån blir irri för att ägg kokar och nån kollar om vi torkar borden… Herregud, varför blir jag förvånad??

    //Å

Leave a Reply

