29 december

Bara några dagar kvar av 2007 nu.. Få se vad det nya året kommer föra med sig 🙂 Jag vet iaf att jag redan nu har några saker som jag ser fram emot: Kirunafestivalen, Pajala marknad, semester med mera. 😀

Jag och Micke var på stan idag. Jag köpte en ny mössa (modell keps typ) och matchande vantar plus ett par örhängen på Indiska – inget på rea.
Sen lyckades faktiskt vi med konststycket att bestämma oss för hur nästa års paket kommer se ut!! Ett helt j**la år i förväg – det ni!! 😉
Jag var oxå in på Synoptik och provade lite bågar. Det stod på stora skyltar att det var 30-50 % rabatt på ALLA bågar men de jag fastnade för hade såklart ingen lapp på sig 😦
Måste kanske vara tillbaks dit och fråga och boka tid för synundersökning OM jag nu ska skaffa nya glasögon vill säga. Jag är ju som sugen och på Blic har de ju inte haft några bågar som jag gillat. De här som jag provade nu var av märket “Birka” och det har jag haft tidigare och trivts med dom! 😀 Kanske ett omen?! 😉
Ska fundera på hur jag ska göra, får väl inte tummen ur som vanligt 😛

Annars då? Tja det har inte hänt så mkt. Min kompis At har fått en flicka, jag fick en massa julklappar och på jobbet är det som vanligt. Vårt nya schema ska börja gälla 7 januari men ännu vet jag inte om allt är helt klart. Jag är glad att jag har sovdag (har jobbat natt) den 7:e 😀
Jag ska klippa mig den 16:e och ser fram emot det men vet inte hur jag ska klippa mig, det kanske inte blir så stor förändring ännu 😉
Jag är sugen på att köpa nya kläder och skor men det jag hittar i skoväg finns antingen inte i storlek eller så är det så förbannat dyrt, iaf på Have2have och Brandos.

Är så less mina naglar. Jag är inne i en nagelbitarperiod och de är verkligen nertuggade till botten. Hatar verkligen det, tycker det är skitfult! Jag menar, finns det nåt snyggare än långa välpolerade naglar, särskilt om man som jag har korta knubbiga fingrar 😉
Nå jag tröstar mig med att om jag inte fått långa naglar till sommaren så ska jag låta göra förlängning igen. 😀

Nu är det en timma kvar tills jag slutar för i natt. Mitt busskort är tomt och börsen ligger hemma så jag har två val – antingen prommar jag hem eller så frågar jag B som löser av mig ifall hon har 20 kr att låna. Det beror ju lite på när hon kommer oxå, bussen går 0655 från stan så den är vid Universitetet kring 0705 skulle jag tro. Jag kanske inte hinner med bussen och då får jag vackert gå. 😦
Fortsättning får följa..

Heippa!

One response to “29 december

  1. Bra idé med att redan nu komma på tema till nästa julpaket, då kan man kanske hitta nåt på REA. 😉
    Kirunafestivalen låter trevlig! Vore kul att komma så lång upp någon gång.
    Kram!

Leave a Reply

