13 december fortfarande..

En sak slog mig igår när jag stod ute på morgonen och väntade på att bussen skulle komma.. Jag saknar tystnaden i byn!!
Tänk att gå ut en vinterkväll och det enda som hörs är dina steg och dina andetag!! Står du alldeles stilla så hörs I-N-G-E-N-T-I-N-G
Du kanske hör en hund som skäller eller en bil som kör efter Pellovägen men när den stannat så blir det tyst igen!
TYST
HELT TYST

Här spelar det ingen roll när på dygnet det är, det är alltid nån trafik som hörs nånstans. Nån buss, nån lastbil, nån bil, nåt flygplan.. Alltid nåt som låter. Det blir aldrig helt tyst.
Nästa gång jag är uppe i byn ska jag gå ut och bara stå helt stilla och njuta av tystnaden!
Förhoppningsvis är det kallt oxå så det blir sån sprakande tystnad, en krispig tystnad som det bara kan bli när det är kallt ute.
Kanske kan lägga mig på rygg i en snöhög och studera stjärnorna.. i tystnad.. 😀

One response to “13 december fortfarande..

  1. Jag kan hålla med, men bara ett par dagar sen får jag lappsjuka 😉

Leave a Reply

