Huj fy fan

Idag på morgonen var det så vitt och fint ute. När jag kom ut från USM efter step’en så var det strålande sol – ett riktigt kanonväder! Just nu så vräker regnet ner! Vaa faaaan!!! Jag vill ha SNÖ och MINUSGRADER! Inte nåt j**la hällregn!
Det ska vara VINTER, hör ni det vädergudarna!!?

I morgon ska jag åka till Kalix för att hälsa på min kompis B. 0530 går bussen från NUS, vilket innebär att om jag ska gå (vilket jag gör om det inte är pissväder i morgon bitti och det går inga lokalbussar den tiden) så måste jag starta härifrån kring 0445. Ska jag åka taxi, vilket det lutar åt just nu, så lär jag beställa den till 05 bara för att vara på NUS i god tid. Jag har tagit min bag dit idag med tanke på morgonpromenaden så jag måste hinna vara in till växeln och hämta den. Jag skulle inte ha nåt emot att promma i morgon bitti OM DET INTE REGNAR! Och risken med regnet just nu är att det blir snorhalt och hur kul är det då på en skala? Nä precis!! 😦
Nå, jag har fått rapport om att i Kalix var det -7 grader ikväll och förhoppningsvis drar jag inte med mig regnet. Det gör mig inget om det kommer massor av snö när jag är där, norrlänning som jag är så gillar jag snö!! 😀

NU – nannadags! Väckarn ringer 0400.
ZzZzZzZzZzZz

One response to “Huj fy fan

  1. Jag vill INTE ha snö! Den får ni norrlänningar gärna ha fär er själva. 😉 Men den brukar ju komma varje år om än i mitt tycke försent. Ska det vara snö ska det vara från december inte i februari/mars, då ska det börja försvinna.

Leave a Reply

