Jaha, så var…

…både helgen och semestern snart över. I morgon kl 07 är det bara att befinna sig på jobbet, månne vem jag jobbar med?! 🙂

Svärmor har åkt hem, och vi har haft en snabbvisit av min kompis Päivi och hennes David från Övik. De hade varit här på Nolia och ville se hur vi bor så de kom förbi på en kopp kaffe.. 🙂

Vi var på Nolia i fredags vi. Solen stekte när vi knallade in på området strax efter att de öppnat. Det var ganska lite folk då och det var skönt för vi kunde gå ganska obehindrat från monter till monter i hall 7 och provsmaka alla godsaker som fanns där; gahkko (glödkaka vilket ju är bröd men det får stå för sig självt då det är så förbaskat gott – en klass för sig helt enkelt), korvar, ostar, skinka, diverse godis (choklad och kola) & bröd (hårt och mjukt tunnbröd och Malaxlimpa). Montern med gahkko tror jag vi gick förbi minst tre gånger – det är ju bara SÅ GOTT!! 😉
Köpte inte så mycket dock, jag köpte grönt chai-te och honung smaksatt med Grand Marnier & Kakao. Gemensamt köpte jag och Micke lite korvar, getfetaost, ett fat man river vitlök på (det funkar faktiskt – har testat), en påse bröd (ej gahkko dock!) och ja det var väl det. 🙂 Förutom allt vi provsmakade så åt jag och LenaK suovas till lunch och så fikade vi en gång.  😀
Måste ju bara nämna att äntligen så har jag smakat friterad camembert med hjortronsylt och det var MUMS!! Har ni inte testat så gör det nästa Nolia!! 😉
När vi kände oss klara så var klockan strax efter 16 och då cyklade vi hem igen.. Puh det var en låååång dag, särskilt för fötterna!

I morgon ska jag upp och jobba alltså, få se hur det kommer kännas. Just nu är det ganska blandade känslor: det ska bli kul att träffa kollegorna (det har jag skrivit förut men jag skriver det igen… Irrevirre jag… ) men det hade varit skönt att vara ledig en vecka till – MINST! 😉
Nå jag har ju en ganska lugn vecka, jobbar två dagpass och två nätter, så jag ska väl inte klaga… kanske… 😉
Nu är det nannadags för mig!
Natti natti!

3 responses to “Jaha, så var…

  1. Ja, låt höra nu… Hur kändes det att semestern var över? Själv har man semester varje dag ;D

  2. Ja, kunde du sova och var det roliga kollegor första dagen?

  3. Jaaaa, åsså var min semester över oxå….SUCK!!!

    Varför kan man inte ha obegränsat med semester och obegränsat med pengar??!!!!

    En utopi, jag VET!!…….. men man kan ju inte sluta drömma……

    Vi får lida gemensamt framför våra burkar här på jobbet 😉

    Krampårej!
    /SysiSthlm

Leave a Reply

