Hemma för mellanlandning..

Så var jag hemma i Umeå då men bara på en kort visit. I morgon bär det av till Göteborg och på söndag vidare till Nice! Ska bli härligt att åka iväg igen även om det just nu känns lite jobbigt med flackandet..

Åkte ju upp till Neisten den 16 juli. Mormor B och moster Å åkte iväg på morgonen och efter att vi packat in alla saker (herreminje vad mycket saker det var!! Phu!) i bilen så åkte vi uppåt. Stannade till i Gammelstan på toa- och kaffepaus.
Jag hade lovat mamma att ta med solen och faktiskt lyckades vi ha med den större delen av vägen, det vart lite mulet och regnigt i Överkalix men när vi kom fram till Neisten så lyste den! 😀

Har inte gjort särskilt många knop uppe i byn. Vädret har inte varit det allra bästa så vissa dagar har vi bara suttit inne eller passat på att kolla affärerna i finska Pello.
Började skrapa huset på tisdagen men då vi faktiskt har semester så jobbade vi inte en hel dag utan åkte till Tuomaan Paja i finska Juoksenki istället, vilket min kära bror pikade oss för!! Han var lite av en självutnämnd arbetsledare och for med piskan ganska rejält! 😉
Sen började det att regna så skrapandet fick vänta ca en vecka (det regnade inte heeela tiden men vi skrapade inte ändå…) men huset blev av med färgen tillslut!
Synd att vi inte hann börja måla, men det får pappa och brorsan fixa.. 🙂

Vad har vi annars gjort då?!
Tja vi har handlat i finland, badat bastu nästan varje dag, vi har varit till Rönsjärv och pirkat abborre (fast det gick inte lika bra som det brukar) & badat bastu + badat i sjön, spelat lite mariocart med K och V, varit på pubafton på Folkets Hus (inte så mycket folk dock men det var trevligt ändå).. Ja vi var ju på Ikea i Haparanda på hemvägen och åt lunch på Leilani (GOOOOD mat och pizzasallad har dom!!)
Precis när vi anlände till Happis så såg vi att det hänt en olycka, en cykel låg i diket och det var bilar och ambulanser där.
Cyklisten låg på rygg på en refug med ena benet på en cykelkorg och trots att vi inte stannade utan bara körde förbi långsamt så såg jag att benet var brutet!! ICK säger jag bara! 😦 Gick in på nsd.se idag och där stod det mycket riktigt att cyklisten brutit benet. Stackarn hade varit på väg till Ikea men blivit påkörd av en bilist!

Har inte varit och hälsat på de jag tänkte hälsa på under semestern i byn men jag blev lite egoistisk – varför ska jag flänga runt?! Vill de hälsa på mig så vet de var jag finns nånstans!! Ibland känns det verkligen som om jag inte gör annat än kör från by till by när jag är där uppe, och när vi nu ändå var till Röns (dit tar det ca 1,5 tim att köra) så kände jag att jag varken ville eller orkade köra några mil till!!
Så det fick bli som det blev.. A-l ska ju ändå flytta hit till vintern är det tänkt så jag hinner ju umgås med henne då, och Pellbergs får jag väl hälsa på nästa sommar! 🙂

Vad händer idag då?!
Jag har tvättat och kollat lite vad jag ska ha med mig. Snart ska jag och gubben cykla in till stan där jag ska vara på apoteket och kanske Indiska. Efter det blir det middag ute och sen bio – Simpsons!
I morgon 0845 kommer taxin och hämtar oss och 0940 går flyget till Göteborg. Vi har lite väntetid på Bromma men då skulle svärmor komma dit och umgås med oss 😀

Nu måste jag gå och fixa håret 😀 
Heippa! 

2 responses to “Hemma för mellanlandning..

  1. Semester ska ju varsa rekreation sägs det men när jag läser om era semestrar så kan jag undra 😉
    Ni verkar ialla fall ha haft det bra i byn. Ska bli kul att ses en stund på Bromma.
    Ha fantastiska dagar vid medelhavet!

  2. Ha det så trevligt i Nice! Jag är inte aaaals avis 😦 MORR. Hehe. Glöm icke vykortet!

Leave a Reply

