Midsommar..

Ja jag hade tydligen i ett mindre nyktert tillstånd sagt åt Micke att jag ska skriva en blogg om eländet så jag får väl göra det då.. 😉

Midsommarafton jobbade jag glasspass mellan 8 och 12. Sen cyklade jag och gubben till Coop för att handla salladsgrejs till kvällen. Jag var beredd på JÄTTEMYCKET folk men si det var det inte! 🙂
Jag passade på att sola när vi kom hem medans gubben skar sallad på balkongen. Strax före 5 for vi med diverse packning till udden vid Nydalasjön. Var beredd på att det skulle vara JÄTTEMYCKET folk där med men det var det inte! 😀
Vi parkerade oss vid en av grillplatserna samtidigt som vi kastade lystna blickar mot en av de andra (bättre) platserna. Vi hade tänkt ta den men de som satt där gick precis när Micke skulle ta foto på oss och i samma veva kom ett nytt gäng så de tog platsen för oss!!
Nå vi bytte lite senare till en annan grillplats och den var KANON, låg dessutom i lä så den kalla vinden kom inte åt oss!!

När Danne och Mille-killen kom så sattes grillarna igång. Solen sken, vinet flödade och maten blev kanongod!! Vad sägs om grillad entrecote, flintastek med en lite kryddstark sallad och grillade majskolvar till?! Efterrätt blev en chokladbit och jordgubbar!

Milton gillade oxå grillade majskolvar, han tuggade glatt i sig våra rester plus en egen  inklusive stocken!! 😀

När grillarna brunnit klart så gjorde vi upp en brasa och satt och myste.. och drack mer vin.. (är huvudet dumt får kroppen lida.. bokstavligt talat)

När vi skulle hem så ledde vi cyklarna och tur var väl det för jag var ganska så rund under fötterna. Det är tydligen inte så bra att sitta och dricka vin i några timmar.
Någonstans på vägen så hände det något så helt plötsligt ville cykeln Ville mot höger och så låg vi där, jag ovanpå cykeln (har inga klara minnen från det att vi gick från udden) och tydligen så tokskrattade jag! Micke fick hjälpa mig upp och så gick vi vidare hemåt. Min stänkskärm bak hade hamnat lite snett men det gjorde ingenting menade jag men Micke tryckte till den igen (för annars hade den skrapat mot däcket och det var knappt att hjulet kunde snurra har han berättat)
Hemma tvingade han mig in i duschen för vi luktade så mycket rök efter att ha suttit vid brasan i några timmar, det har jag lite svaga minnen av.

Dagen efter då undrar ni kanske?! Tja förutom att jag var lite svag och hade lite ont i huvudet, och att jag har blåmärken efter ramlandet med cykeln så var det ganska okej ändå. Jag solade lite grann och sov en timma innan jag for och jobbade kl 14.
Men att man aldrig lär sig?! Nog är det väl ändå konstigt?!
Micke har lovat att jag inte gjorde bort mig och att jag bara var full och inte otrevlig så jag får väl lita på honom då. 😀

Hoppas ni andra oxå har haft en riktigt trevlig midsommarhelg men utan cykelolyckor! 😉

4 responses to “Midsommar..

  1. Pingback: Midsommar at Daniels webblogg

  2. hehe, jag hade också velat se dig sådär fuller 😀

  3. Hehehe, jorå…midsommarafton var full av god mat och dryck – men dock inga cykelkullerbyttor 😀

    Men att det skulla ha nåt med rödvinet att göra…..det har jag svårt att tro!! Det brukar ALLTID vara nåt fel på det man ätit. Är du säker på att den där chokladbiten då åt till efterrätt var riktigt bra?

    😀
    /Sys

  4. Jojo, jag minns kreta 06 😉 och hur det kan bli, fast det var flera dagar. Men kul har man. Lät som en mysigt perfekt midsommarafton.

Leave a Reply

