20 juni..

.. och ännu ser vädret bra ut! Solen lyser men med min tur så har det väl blivit mulet tills det är dags för mig att kliva upp!
Nå är det mulet kan jag alltid ta cykeln till fusksolen och vara där en liten stund på eftermiddagen. 😀

Jag tänkte faktiskt vara ut och promma igår morse men latmasken slog till igen. Jag vaknade självmant 0730 men vände på mig och somnade om, vaknade igen strax före halv 9 och då ides jag inte gå ut och promma.
Blir arg på mig själv – varför latar jag mig?! Jag vet att jag inte vill gå upp i vikt, jag vill gå ner i vikt och då måste jag röra på mig men ändå så struntar jag i det. Är irriterad i halsen så jag vet inte hur hårt jag törs träna vilket har lett till en del avbokade spinningpass, men promma kan jag ju göra så varför gör jag inte det då?!
Som jag skrev åt brorsan: ibland känns det som om jag gett upp och det vill jag inte!!
Antar att det är avsaknaden av resultat som gör mig lite grinig men vaddå – på sistone har jag ju inte rört mig särskilt mycket och då kan jag ju inte förvänta mig några resultat heller?!
Nä nu får jag fan försöka skärpa mig eller hitta på nåt drastiskt för semestern närmar sig och jag vet hur det kommer bli då – god mat, alkohol och glass och då går man fanimej inte ner i vikt!!
Nu ska fanimej latmasken få på moppo!!

One response to “20 juni..

  1. Jag tror inte att det är så farligt att träna lite bara man inte har feber. Men lusten kan ibland vara svår att hitta. Enklst är det om man har sällskap tycker jag. Eller har inbokade pass som man då inte ska avboka förstås. Sen ska man nog inte stirra sig blind på vågen, det finns så mycket mer som man får ut av träning och sund kost. Du kommer igen, det är jag säker på. Jag har ett styrketräningsprogram som jag kör hemma och det tycker jag är jättebra. Jag har en pilatesboll också så det går riktigt bra.

Leave a Reply

