Kanonvädret fortsätter! 🙂 Har passat på att sola lite grann idag men det blev nästan för varmt på balkongen nu på eftermiddagen även om det blåser lite grann.

Idag har jag varit hemma från jobbet. Igår var det inge’ roligt att jobba då jag hade värk i armen nästan hela dan. Åt värktabletter som tog bort det värsta men det var ändå inge’ roligt! Så idag bestämde jag mig för att stanna hemma och försöka ringa min läkare för att få komma dit. Henne fick jag inte tag på (tyst telefonsvarare är inge’ roligt det heller) men då ringde jag till Sjukvårdsrådgivningen och fick bokat tid på Citymottagningen inne i stan.
Trampade dit och fick träffa en läkare där. Han vred och vände på mitt huvud och gjorde lite andra tester och fy satan så ont det gjorde i vissa lägen. Kunde inte låta bli att grimasera, och efteråt så kändes det i både arm och skuldra vill jag lova!
Hursom så menade han på att jag antagligen har ett litet diskbråck nånstans i nacken och det nyper åt en nerv vilket gör att jag har ont. Var inte så mycket att göra åt det utan det kommer gå över av sig själv men han skrev ut Diklofenak (anti-inflammatoriskt) som jag ska ta vid behov, och jag kan även ta det tillsammans med Alvedon för bättre verkan. Så det är bara för mig att bita ihop och leva som vanligt!
Hupp!
Har sagt att jag ska jobba i morgon, sen är jag ledig på torsdag så jag får ju se hur det känns. Som B sa – jag kan ju alltid vara hemma mina 5 dagar och vila upp mig och jag tänker inte vara snåldum och gå till jobbet om det värker som satan!

När jag ändå var på stan så passade jag på att vara på Stadium och kolla nya gympaskor och häädäää – jag hittade! På extrapris dessutom!! 😀 Så nu kan jag gå ut och promma utan att känna varenda jä**a sten genom sulan som jag gör på mina gamla! Har inte snört iväg dom än men jag ska göra det!
Väck ska dom!! 😀

Leave a Reply

