Min nya kompis Ville :)

Jag har ju glömt att skriva att jag köpt en ny cykel! Det blev en Marvil Solhaga Deluxe, 7 växlar med en sadel som nog bäst kan liknas vid en mindre fåtölj! 😉

cykelbilder_1.jpg  cykelbilder_4.jpg

Det är förvisso inget större fel på min gamla förutom att bromsarna knappt fungerar och så är den lite “vobblig” efter våran krasch för några år sen, men jag kände att det var läge för en ny cykel och jag ville ha en riktig mormors-sak! Så det blev en sån!
Och den är bara SÅ skön att cykla på! På min förra cykel var det 26 tums däck och på den här är det 28 så det känns som om jag far fram som ett jehu, och även om jag inte behöver trampa som en idiot längre så ligger den gamla vanan kvar – jag trampar på som en idiot vilket gör att det går fortare! 😀
Är ganska skönt att kunna hålla ungefär samma tempo som Micke numera, förut låg jag låååååångt bakom – särskilt i nedförsbackarna – och det berodde på däckstorleken. Jag ligger fortfarande efter i nedförsbackarna men det beror på att han släpper på för fullt medans jag håller på bromsen!! 😉

2 responses to “Min nya kompis Ville :)

  1. …för Micke tycker om att köra fort han! 🙂

  2. …och leva farligt utan hjälm dessutom 😉

    GRATTIS till cykeln! Den var fin. Jag tror att jag också ska köpa en ny fin cykel med växlar som fungerar och några fler än 3.

Leave a Reply

