Idag när jag var på Coop så hände följande; jag satt ute och åt en glass i det fina vädret då en gubbe kommer gående med en till synes helt tom kundvagn. När hans fru kom så hörde jag följande konversation (på ett ungefär)
– Vad har du köpt? Men varför har du köpt såna?
– mummel, mummel (han)
– Men herregud, du har ju köpt såna här tidigare och de är ju inge bra!!
– mummel mummel
– Och du har ju köpt 37-40, det är ju alldeles för litet
– mummel mummel
– Du ska INTE handla själv! Herregud, varför har du köpt det här. Det är ju alldeles fel storlek!! Det var ju helt onödigt, fel storlek är det också! Du ska inte handla själv!

HON pratade med väldigt hög röst så ALLA som var utanför Coop kunde höra hur den stackars farbror’n (som antagligen tyckte han hade gjort världens kap när han köpt strumpor) blev utskälld för att tanten tyckte han var totalt inkompetent! Typ! Jag tyckte då synd om han..

För en vecka sen (ungefär), återigen på Coop, så stod jag bakom ett par i kassan. Han sträckte sig efter en tidning varpå hon säger “NÄ den där ska du INTE köpa! Jag tänker då INTE betala för den!!!”. Han muttrar nåt om att “då betalar jag den själv!”
Vilken tidning det gällde?! Nån dagtidning, Expressen tror jag att det var.

Vad är det med folk egentligen? Vad spelar det för roll ifall KarlOskar köper fel strumpor, eller om Kalle vill köpa en dagstidning? Okej att de kanske har ont om pengar men måste man se till så att alla andra fattar hur trög gubbe man har? Blir man osams om något, eller tycker att den andre har fel så kan man väl ta det hemma och inte göra det offentligt!!
Jag tycker personligen att det är det värsta som finns när jag känner mig dum, och blir jag dumförklarad “in public” så blir jag otroligt sårad.
Men det kanske är så att när vissa blir äldre så slutar de bry sig?!

2 responses to “

  1. Nej jag tror inte att man slutar bry sig men vissa kärringar (tyvärr tror jag att det är mest kärringar i den generationen som du beskriver som det handlar om) eller gubbar med för den delen är det ingen idé att säga emot. Jag skulle däremot sluta gå tillsammans med min partner till offentliga platser om jag ständigt blev utsatt för förnedring. Jag måste ju bara hoppas på att dom nya generationerna har ändrat lite på detta, det kommer alltid att finnas dominerande människor men kanske kan det bli lite mindre av dom och förhoppningsvis så får dom mindre dominerande lite mer spunk och vågar säga ifrån.

  2. Ja, HERREGUD!!! Måtte man ALDRIG bli sådan när man blir äldre!!!!

    men det tror jag inte är någon risk – jag skulle ALDRIG behandla min gubbe på det sättet (och skulle aldrig heller acceptera att bli behandlad själv på det sättet).

    FYYYY!!!!

    /Sys

Leave a Reply

