Utmanad!

Jag blev utmanad av gubben

De enkla reglerna lyder som följer: Man skriver sex underliga/egendomliga saker om sig själv, och avslutar med att lista de bloggare man utmanar att göra likadant – man skriver sedan en kommentar i deras bloggar där man kort och gott förklarar för dem att de blivit utmanade! Sedan är det upp till dem att göra samma sak.

(Vad man anser vara underligt/egendomligt är givetvis upp till en själv att bedöma).

1. Jag tar alltid en tugga av smörgåsen när jag brett den färdigt! Oavsett om jag ska ta med den in till vardagsrummet eller om jag ska förflytta den en meter till köksbordet så tar jag alltid en tugga! Jag var inte ens medveten om att jag gjorde det förrän gubben påpekade det! Men det är sant.. alltid en tugga..

2. Jag kan spreta ordentligt med tårna! Då menar jag spreta rätt ut och inte uppåt/nedåt om ni förstår hur jag menar.. Är fantastiskt bra om man tappar något på golvet för då kan man plocka upp saken utan att måsta böja sig ner! (OBS funkar endast om jag inte har sockar på mig! 😉 ) Bildbevis kommer senare!

3. Jag älskar kjolar och högklackade skor men jag använder sånt ytterst sällan! Jag tittar alltid extra på kjolar i kataloger och i affärer,  och många gånger tänker jag beställa/köpa men så kommer jag att tänka på dom som hänger i min garderob och då låter jag bli!
Oftast köper jag högklackade skor med tanken “jag ska ha dom när jag går på fest” men med tanke på att jag kanske går på fest en gång per år så blir dom sällan och aldrig använda!

4. Jag kan gå på toa med 5 minuters mellanrum för att kissa.. och ja det kommer!! 🙂

5. Jag klöser på mina nagelband och det utan att tänka på det. Ja det är ett slags tics..  Jag avskyr det egentligen men det enda som funkar är att ha handskar på mig och hur kul är det på en skala? 😉

6. Jag älskar avslagen rumsvarm cocacola! Gärna tillsammans med ostbågar som legat framme och blivit sega!

Vilka ska jag utmana då? Ja, de enda som jag vet som skriver blogg och som inte ännu gjort detta är MarieMarie och ÅsaPåsa.

4 responses to “Utmanad!

  1. Ja jag antar att det var mig du menade när du skrev ÅsaPåsa… haha… Jag ska göra mitt allra bästa…
    Tack för en trevlig helg och gott badsällskap, även om du var lite feg… hihi..
    //Å

  2. haha, knasig lista ;D ska försöka hinna göra den senare… nu ska jag till skolan dock, suck!

  3. Woohoo! Äntligen kom de 6 sakerna upp!
    Blir nyfiken angående Åsas kommentar…vad var det du var feg kring? *PUSS*

  4. Roligt att läsa svaren, äntligen, fastän det var fler som utmanat dig…

Leave a Reply

