Att jag aldrig lär mig..

Jag var på jobbet igår och det gick faktiskt ganska bra. Jag var stundom ganska trött men det funkade ändå. Drack Proviva och åt lite grann, och jag köpte tom en cocacola bara för att jag tyckte synd om mig själv! 😉 Såklart fick jag luft i magen av den så jag fick springa på toa bara för att fisa (jag fiser inte bland kollegor, så är det bara! Iaf inte på dagtid)
På kvällen så åt jag lite middag och ja den var väl inte den bästa – kebabtallrik! Vi skulle eg göra chiliconcarne enligt ett nytt recept som Micke sett, men han hade missat att grytan skulle koka 1 timma så det blev hämtmat. Jag åt inte alls mycket tyckte jag men min mage blev bara bubbligare och bubbligare under kvällen och i morse började toaspringet igen! SUCK! Så nu kör jag på en diet bestående av Proviva blåbär, lite banan, vatten och the! Dessutom ska jag jobba i natt – få se om det går. Just nu har magen lugnat ner sig så det kan gå bara jag inte äter alltför mycket.
En fördel är att det är onsdag idag och då får vi frukt till jobbet. Jag hoppas på många bananer kan jag ju erkänna!

Varför första raden då? Jo jag hade likadant nångång före jul när min kompis Anna skulle komma hit men då hade jag feber oxå och då gjorde jag likadant! Jag var hemma från jobbet nån dag och sen när magen började kännas okej så åt jag normalt vilket ledde till att den säckade ihop igen och jag fick vara hemma några dagar till! Även då skulle jag jobba natt vill jag minnas så våran nuvarande samordnare var INTE glad på mig!

Ute är det kanonväder men jag törs inte gå ut – jag vill ha nära till en toalett även om det just nu känns helt okej i min mage!
Vet ni vad jag är sugen på? Salta kex!! Riktigt salta kex vore jättegott!! Kanske kan gå till kiosken och kika ifall de har såna (även om de säkert är dyrare där än på ica) men månne jag törs äta?! SUCK igen!
Ja ja.. Det blir vad det blir av det här..

One response to “

  1. Nåja, du försökte ju jobba iallafall, man kan inte vara arg på folk som inte vill vara sjuka. 😉 man planerar ju faktiskt inte att vara sjuk!
    ( Säger jag som är sjukskriven efter en trevlig incident idag, haha! )
    Krya på dig!

Leave a Reply

