Varför koncentrerar man sig på negativa känslor? I morse, jag hade planerat att gå och och promenera men när det blev morgon så bara kände jag “näh” och ville stanna kvar i sängen! Nu gav jag mig ut iaf (trots -12 grader och snö) och när jag väl kom in igen, duschade och åt en god frukost så kände jag mig verkligen kanon! Varför kan jag inte tänka på den känslan när jag ligger i sängen och känner “näh” inför en promenad? Jag vet ju att om jag ger mig ut och prommar så kommer det kännas hur bra som helst efteråt även om det just då känns jobbigt!
Måste försöka tänka på det nästa gång.. 🙂

Det har verkligen inte skett så mycket idag. Jag har prommat, diskat, postat ett paket och sen åkt till jobbet! Nu sitter jag här.  Ska snart gå och lägga mig för i morgon är en ny jobbdag och jag börjar kl 09. Inte så mycket sovmorgon med andra ord, men onsdag, fredag, lördag och söndag jobbar jag kväll så då får jag sova lite längre. Torsdag är jag ledig så då får jag oxå sova! 😀
Men å andra sidan så ska jag ut och promma några av dessa dagar.. Då gäller det att jag tänker på känslan när jag ligger i sängen och känner “näh”. Få se om det lyckas! 🙂

Natti natti!

2 responses to “

  1. ja visst är det märkligt att det första som dyker upp i huvet är: nä jag orkar inte… fy skäms på en.. du är så duktig som är ute och går på morgonen… jag tänkte börja gå på kvällen när jag kommer hem från jobbet, när jag jobbar eftermiddag blir det ju lite annars… go girl!!

  2. Ofta när jag ska träna är det en svår kamp att övertala mitt andra jag. Även fast man innerst inne vet att man kommer att måbra och tycka att det är skönt. Varför? Jag säger att det är normalt att känna så, gissar att de flesta har såna tankar. Men du överkom det negativa och gjorde det till positivt och mådde bra. Det är ju positiva tankar.

Leave a Reply

