Kan meddela att i lördags vaknade jag 08:24 och inte kl 04 som jag trodde att jag skulle göra! 🙂
Idag sov jag vidare när Micke for till jobbet och vaknade kl 09! Var så skönt att sova! Ska snart lägga mig igen för att sova mera; jag ska jobba i natt så då behöver jag alla sovtimmar jag kan få!

Igår hände en lite rolig sak. Jag fick ett sms där det stod så här “Hej vännen! Länge sen vi hördes! Hur är det nu för tiden? Själv sitter man och svär över vädret! Inte lätt att va vinter-människa såna här dar! Mjuken och kramen från ö-vik”
Avsändare var ingen jag hade i min telefonlista så jag blev lite konfunderad. Jag känner bara en person i Ö-vik och det är Päivi och hon brukar faktiskt börja sina sms med “Hej vännen” men numret var ju inte hennes… hmm…
Jag svarade “Är det Päivi? Har du bytt nummer?!”
Svaret jag fick var “Ja eller heter jag Henrik!!”
HMMMM
Jag gick in på hitta.se och slog på numret och då fick jag mycket riktigt upp en Henrik i Övik.. men jag känner ingen Henrik där?! Kanske kan vara nån gammal mailkompis som fått för sig att leta upp mitt nya mobilnummer (har haft ett annat för länge sen)
Jag skickade “Jag tror du skickat fel.  Känner ingen Henrik i övik!”
Svaret kom “Ha ha. Ja du! Då har man gjort bort sig igen då! Kollade numret och du verkar ha helt rätt! Förlåt att jag störde! Mvh Henrik”
Tänk så tokigt det kan bli! Jag tyckte det var ganska roligt att han inte bara “dog” när han insåg att han skickat fel utan att han tom bad om ursäkt för att han störde! 🙂
Jag skickade tillbaks att det inte var nån fara men att jag blev ganska så konfunderad och jag fick till svar att det hade han oxå blivit!
Det var ju tur att det var oskyldiga sms han skickade så det inte var värsta kärleksförklaringen, DÅ hade det nog blivit värre pinsamt för stackars Henrik! 😉

5 responses to “

  1. Ojsan, snacka om felmessning. Fast lite roligt ändå. 🙂

  2. Där ser man hur lätt det kan bli fel. Skönt och tur att det inte var värre. Det är ju egentligen värst för den som skickat fel. Jag fick ett sms från en som visserligen finn i min telefonbok men sms:et var verkligen inte till mig, det var inte mindre pinsamt nästan tvärtom eftersom vi känner varandra.
    Jag ska sova i helgen som kommer, men varje gång jag bestämmer att NU ska jag sova så sover jag inte alls. Men man kan skräpa runt i morgonrocken den mysiga.

  3. Ja, det hade ju kunnat vara värre. Som för ett par år sedan, då du sms’ade med Biggan om en överaskningspresent till mig, och skickade ett av sms’en till….MIG! 😀 ***PUSS PÅ DIG GUMMAN***

  4. hehe, ja det kunde ju ha slutat mera pinsamt så han ska nog vara glad ändå 😀 Kram!

  5. Hahaha, så tokigt det kan bli med SMS ;D

    Kul att dadlarna kom fram 🙂 – tänkte på dig direkt när jag såg dom i butiken!!

    Vet du, jag ska få åka till våra lokala enheter ute i landet (PTS alltså) – dvs. Malmö, Göteborg och LULEÅ och KIRUNA!!! Har fått ta hand om inventeringen på jobbet (tillsammans med vaktmästaren) och enheterna ute i landet har ju en del grejer att inventera….
    Blir förmodligen lite senare (till våren). Kul va!

    …så nu ska Sys åka så långt norröver som hon aaaaldrig tidigare varit *hehehe* (vilsen 08)

    KRAAAAAM!
    /Sys M

Leave a Reply

