I morgon är jag ledig, gissa om jag ska sova!! De senaste nätterna har jag haft lite svårt att somna, vet inte om det berott på fullmånen eller på något annat. Hursom så har jag legat och vridit mig ett bra tag innan jag somnat.. Men i morgon, DÅ ska jag sova länge (och bara för det kommer jag vakna kl 04 och vara klarvaken!! 😉 )

Jag har fått dille på dadlar!
Jag fick av någon anledning för mig att jag kommer gilla dadlar trots att jag aldrig smakat såna så nu när jag var själv över nyår så passade jag på att köpa tre stycken (jag storhandlade 😉 ) när jag var på Hemköp.
Jag fastnade direkt! ME LIKE A LOT!!
De är söta och just därför så passar de så bra att ätas som efterrätt – det räcker med en! Tyvärr så är de ju inte så billiga numera, Ica Maxi tar 129 kr/kg men jag får väl trösta mig med att det åtminstone är nyttigt godis! 🙂

Har förresten glömt att berätta om en speciell julklapp som jag fick i år. När jag var liten så gick jag hos folktandvården i Svanstein (de hade bla skoltandvård) och nu har den lagts ner totalt. När de hade städat ur där så hittade en av tandsköterskorna en teckning som jag ritat och hon ringde upp mamma och frågade om hon trodde jag ville ha den. Mamma sa ja.
När jag och Micke åkte upp till jul så fick jag teckningen (givetvis inslagen) och jag blev så otroligt glad när jag såg vad som var i!! Det läskiga var att jag kände igen den! Innan jag rullat upp teckningen mer än till hälften så visste jag vad den föreställde trots att jag inte sett den sen jag-vet-inte-när!!
Vad den föreställde? Favoritmotivet just då – en häst! Eller rättare sagt – ett hästhuvud, med yvig man och lugg som hängde över ögonen (så slapp jag rita ögonen för de blev aldrig bra!!).
Har fått förslaget att jag borde rama in den, jag vet inte om det kommer bli av men jag ska då verkligen inte slänga den! 🙂
Den är ju så fint signerad: Inger Viktoria Anundi 10 år 1984

6 responses to “

  1. Gamla teckningar är härligt!! 🙂 Vad roligt att din teckning var kvar så du kunde få tillbaka den.

  2. Va? När fick du den julklappen? Den måste ja ha missat totalt :/ säkert sjukt söt dock.

  3. Jag tror att jag oxå har en gammal tekning, från typ Barnavårdscentralen, i en kartong. Det är sån där tekning där jag har ritat en sk. “huvudfoting” – allt för att titta så att man var en “normal” 4-åring, vilket man tydligen är om man ritar huvudfotingar (undrar hur dom betarktar alla dom “onormala” 4-åringar som ritar gubbar som dom SKA se ut, med kropp å allt!!???!)

    Jag har förresten en ÖVERRASKNING åt dig *hihi*… kommer med posten….. *ler hemlighetsfullt*

    KRAMIS!
    /Sys Monica

  4. Fantastiskt att du fick tillbaka teckningen, men det kanske beror på att det är en mindre ort.
    Dadlar är gott, fikon också tycker jag.

  5. Är det bara jag som får Gudfadernvibbar av din teckning? 😉

    Sen tycker jag inte att man ska behöva sluta rita huvudfotingar bara för att man passerar fyra…eller 24. 😛

  6. Jag har förresten aldrig ätit dadlar, vad smakar det? Är det verkligen en sån höjdare? ;D

Leave a Reply

