Jaha så var julen över då, och om några dagar är det ett helt nytt år!

Julen firades ju uppe i byn tillsammans med hela familjen. Alla utom Välli var där och det var fullt i varje hörn av huset! Det var tur att jag och Micke tog med öronpropparna för vi sov uppe på vinden tillsammans med Fredda, mamma och pappa och de två sistnämnda är väldans bra på att snarka. Mamma snarkar i en jämn takt dvs hela tiden, medans pappa drar jordens snarkattacker! Vet inte hur många gånger den första natten som jag begravde huvudet i kudden för att inte skratta högt, detta var innan jag satte i öronpropparna! 😉
Men annars så var det väldans trevligt att fira jul däruppe. Det var såklart ganska stojigt och stimmigt med så många (11 stycken) på en relativt liten yta men det gjorde lixom ingenting. Det var bara mysigt… 🙂

Jag hade varit snäll oxå för jag fick en hel del julklappar; underkläder och parfym av gubben, en tomte av mamma, bok och duschcreme av Lena, foto på och av min bror, en mobilväska och sen fick vi även några gemensamma klappar – likör, glas (av Marie), kökshanddukar (av Ewa). Har jag glömt någon nu så ber jag så mycket om ursäkt! 🙂

Jag fick oxå träffa A-le och hennes tjejer & hennes sambo Anders. De skulle fira jul hos A-les föräldrar i Neistenkangas så på julafton innan Kalle Anka gick jag dit för att byta julklappar. Med sig hade de deras två hundar, Miilo och Torro. Miilo (samojed) var ute och var ganska så valpigt busig och hoppig medans Torro som är lite äldre var bara goooooosig! ÅH vad han gillade att bli kliad på! Han lade sig på ryggen och snarkade på som bara den, han är ju ändå en Staffordshire bullterrier!
Jag blev ganska så förvånad för jag har aldrig träffat en staff och jag trodde inte att de skulle vara så gosiga men Anders förklarade att dom är såna! ÅH en sån mysig hund! 🙂
Kamphund my ass säger jag bara! 🙂

3 responses to “

  1. Hehe… Gissar att du menar “för att inte skratta högt”. 🙂
    Puss på dig min älskling!

  2. Hehe, låter ju som om du fick en del trevliga stunder, och presenter! God fortsättning! 🙂

  3. Tack för en trevlig jul! 😉 Kändes bra att vara ALLA samlade för en gångs skull, blev som mer julkänsla tycker jag. Var roligt och ses igen, var ju som ett bra tag sen sist! Ska försöka dyka upp och hälsa på i Umeå också inom en snar framtid, hade jag tänkt.

Leave a Reply

