Julkortsföljetong.. del 2

Idag damp det ner 6 julkort i lådan. Ett tror jag är från svärmor (tycker mig känna igen handstilen på kuvertet) och det var ju på tiden. Hon postade sitt kort till oss den 11 dec så det har tagit hela 9 dagar för kortet att ta sig från Stockholm till Umeå!
Jag vet att det tar längre tid då man sätter julfrimärken på men ska det verkligen ta så länge??
Kanske en fråga att bolla vidare till posten? 🙂

4 responses to “Julkortsföljetong.. del 2

  1. Hm.. kanske är så att posten är lite sega iår… Vi har fått T R E julkort hittills, och vi skickade våra första advent och de kom fram två dagar senare, som de skulle… Men nu börjar man ju fundera, posten har två dagar på sig att fixa VÅRA kort, hoppas ni hinner få alla era hälsningar innan ni far! GOD JUL!!

  2. Som rutinerad vidarebollare så kollade jag upp vad Posten säger om sistadatum för att det ska hinna fram. 🙂

    16/12 Brev/kort med julfrimärke, inrikes

  3. Sista datum är väl gott och väl, men betyder det att det spelar ingen roll när man stoppar korten på lådan för posten bryr sig inte före den 16/12? Det är den lite konstiga organisationen man kan ha funderingar över. Jag fick också lite mer kort idag och bla från Umeå, TACK jättefint. Jag vet att jag kommer att köpa vanliga frimörken nästa år och stoppa i vanliga lådan.

  4. ja, 9 dagar låter ju sjukt länge…! fan, det hade ju gått snabbare från utlandet ungefär. hehe.

Leave a Reply

