Igår när jag gick hem från jobbet tyckte jag att det kändes konstigt i ansiktet.. Som om någonting väldigt lätt satt fast på överläppen..
Jag tittade upp mot himlen och fick samma känsla i hela ansiktet.
Jag tittade upp mot en av gatlyktorna och jepp – DET SNÖADE!! WOOHOO!!
Kände nästan för att göra en liten dans av lycka men det var så mycket folk i farten och jag var lite rädd att göra bort mig så jag avstod! 😉
Däremot tyckte jag att alla jag mötte hade ett saligt leende på läpparna 🙂 Jag tar det som att de oxå var glada över snön som föll.

Pratade med mamma och pappa igår och frågade ifall det fanns snö där och det fanns lite grann. Dessutom hade de haft -23 grader men pappa menade på att det höll på att bli lite varmare, det var “bara” -17 när jag ringde kring 2030-tiden.
Ska nog packa med täckbyxorna 🙂

2 responses to “

  1. “B A R A “?!? Här fryser man när det är -2 🙂
    Men jag vet att där uppe är det skillnad på kylan, och med snön så är det vackert och härligt
    HÄLSA ALLA!

  2. Hojja, hur kan du vara glad att det snöar? vi kan gärna byta.. 😦 jag är SÅ LESS vinter & all snö, blää.

Leave a Reply

