Schemat är äntligen klart och jag slipper jobba julen!! WOOHOO!
Det känns helt overkligt = vi ska fira jul uppe i byn! Det känns som om jag aldrig gjort det på nåt sätt. Sista året jag firade jul där var ju 2000, i maj 2001 flyttade jag hit och sen dess har jag jobbat varje jul!
Har bestämt mig för att jag ska försöka att inte jobba varje jul utan vara ledig varannan, var tredje jul. Det lönar sig inte i längden att vara snäll, det är ingen som tänker på det i slutändan och det är oftast de som är besvärliga som får som dom vill! Inte nu för att jag tänker bli besvärlig men jag ska sluta vara dumsnäll! 🙂
Det får bli mitt tidiga nyårslöfte!

Idag är det pissväder ute; det blåser och i skrivande stund så snöar det (tidigare regnade det). Jag & gubben ska åka in till stan och kanske kolla lite julklappar. Senare ikväll ska vi ut och äta middag på Skytten och sen ska vi på bio. Vilken film vi ska se vet jag inte, jag får inte veta det förrän vi sitter i biosalongen nämligen! 🙂
Jag har mina aningar men säger inget förrän vi sitter där…
Få se om jag har rätt 🙂

3 responses to “

  1. Vad säger man – grattis! 😀 härligt att ni får fira riktig jul i vinterfint norrland. 🙂 Hoppas ni hade/får det trevligt på bion!

  2. Åh vad kul! Äntligen firar ni jul med oss också… Det var ju som ett JÄKLIGT BRA TAG SEN ni var där sist. Hurra för julen! 😉

    Kraaaam.

Leave a Reply

