Jaha, då satt man här igen då. Har just godkänt två beställningar; en på Josefssons och en på HM så få se då. Har provat beställa jackor därifrån men förutsätter att jag ändå kommer vara tvungen att gå i affärer och prova – de beställda kommer antagligen inte att passa! Fast man vet ju inte, jag kanske blir glatt överraskad?

Har varit på mässa igår. Var väl något mindre än jag hade tänkt mig (hör man mässa tänker man ju stora Nolia.. ) men det fanns ju en del att titta på. Jag köpte tre teburkar (dock inget te, vi måste dricka upp det vi har först), ett set med julnissar och en julklapp men åt vem och vad kan jag givetvis inte skriva här!!
Dessutom köpte vi lite naturgodis och så åt vi en Vildsvinskebab till lunch! 🙂
De var där från Rosa Bussarna så nu fick jag äntligen se hur en sån buss ser ut =  som en helt vanlig buss fastän väldigt rosa!! Lite sugen blir man ju på att prova åka med dom nångång men det kostar ju en del och det är ju inte direkt nån lyxresa! Men tänk att åka på en safariresa och sova på busstaket! Sa åt Micke att jag antagligen skulle skita knäck om jag vaknade mitt i natten av ett lejons rytande! 😉

Känner mig superstressad just nu – hur ska det bli med julen i år? Jag har inte lagt mig att jobba och jag hoppas verkligen att jag slipper men hur ska jag klara mig undan? Sist jag kollade så såg det mörkt ut och vi har bara kommande vecka på oss. Vad ska jag göra om jag åker på att jobba? Jag har ju jobbat varje jul sen flytten hit 2001 och därmed har jag inte firat jul i byn sen dess. Jag kan inte heller minnas när hela familjen varit samlad en jul, oftast är det ju nån som inte kommit hem.
Känner att det snurrar alldeles för mycket i min stackars skalle just nu, kan inte koppla bort det heller. Enda sättet är att försöka börja tänka på nåt annat, är hjärnan icke aktiv så oroar jag mig alltså måste jag se till att den hela tiden tänker på något annat och det är faktiskt väldigt ansträngande.
Nå, jag ska väl ändå försöka att inte måla fan på väggen förrän han faktiskt är där och det är ju en hel vecka kvar av diffning så vem vet – jag kanske oroar mig i onödan?

3 responses to “

  1. Tror inte jag skulle orka med att åka med Rosa Bussarna, men det är nog en upplevelse.
    Positiva tankar, jag håller alla mina tummar, det bara måste bli så att du får ledigt. Det måste finnas nån som haft ledigt FLERA jular som SKA jobba nu. BASTA!
    Kul med mässa och smakprover och GRATISAKER även om det bara är en penna, den är gratis.
    Smakade vildsvinskebab gott?

  2. Jag hoppas verkligen du slipper jobba jul detta år så du får vara hem till familjen i år. Verkar ju smått orättvist om samma folk blir ska jobba alla högtider.
    Visst är det roligt att beställa grejor? 🙂 Jag har dock bara beställt handdukar och julgardinstyg… *haha* Och sedan firar vi jul här, allihop, i vår pluttelägenhet. Det blir nog… bra…

  3. Det där är ju helt galet. Du måste ju påpeka att du jobbat jul varenda jäkla år och förtjänar att vara ledig på julen i ett par år nu!
    Dom rosa bussarna ser man faktiskt flitigt här i Stockholm. Fråga mig inte varför, vi har ju liksom inga lejon här.

Leave a Reply

