Det SNÖAR idag! Jag vet att jag igår skrev i bloggen att det snart är jul men det hade ju inte behövt börja snöa riktigt än! 😉
Var och såg film hos Danne igår och när vi gick ut till cyklarna så singlade det lite snö! I gräset låg det snö och Milton såg mest förundrad ut! Han körde ner nosen i snön och slickade för allt han var värd! Blir kul att höra vad han tycker när det kommit ännu mer snö! Inte för att jag tror att det kommer bli en särskilt snörik vinter i år, det är så himla mycket bär på rönnen och enligt gammalt så sägs det att rönnen aldrig bär två bördor dvs mycket bär – lite snö och tvärtom. Få se om det stämmer då.. 🙂

Glömde förresten skriva i föregående blogg:
När jag och Micke lånade cyklarna då vi var i Luleå så lyckades jag med konststycket att tappa min ena vante (de låg i cykelkorgen tamejfan) och det upptäckte jag såklart när vi kommit tillbaks till huset. Jag ides inte cykla och leta och trots att Micke erbjöd sig att vara och leta så tjurade jag och sa att det inte behövdes. Hursom så bad jag Viktor hålla ögonen öppna när han skulle cykla till skolan nästkommande dag men han hoppade på cykeln och gav sig ut att leta direkt! Och han hittade den!! 🙂
Dessutom lagade han en kanongod pizza till middag den dagen! Sickna systerbarn man har! 😉

One response to “

  1. Vilken tur att du återfick din vante. 🙂 Jag vill också ha snö. Men inte förrän på söndags… ska byta däck imorgon. 😉

Leave a Reply

