Tack för de positiva reaktionerna på mitt hår! Jag börjar faktiskt vänja mig vid min nygamla hårfärg. Var lite roligt när jag kom på jobbet och en kollega utbrast “Nu är den gamla Inger tillbaks!!” och jag som trodde jag gjort nåt nytt med håret! 😉

Jag är ensam hemma ikväll, Micke är och jobbar sin första natt. Känns konstigt att sitta framför teven själv, har tröstat mig med en kanna rött Rooibos MåBra thé så jag lär få gå på toa inatt! 😉
Den här veckan kommer vara lite knas – jag jobbar dag och Micke jobbar natt så vissa dagar kommer vi nästan inte se röken av varandra! Men då får vi se till att ta tillvara dom dagar vi ses! 🙂

Idag har jag och gubben satt undan våra sommarkläder och plockat fram en del av vinterkläderna. Det är bara att inse att det är kallt att cykla på morronen utan mössa och vantar!
Jag hade tänkt att jag samtidigt skulle rensa bort en massa kläder men inte blev det en massa inte. Jag tycker alltid att jag har en massa kläder som jag inte använder men när jag sen börjar rensa så visar det sig att jag faktiskt använder nästan allting och det jag inte använder näns jag inte slänga just för att jag inte använt plagget ännu! 😉
Det är en ond cirkel och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den!
Kanske får helt sonika slänga ALLT och börja om från början… det vore väl nånting? 😉

Ska bli lite intressant att komma till jobbet i morgon utav en särskild anledning:
Jag köpte en flaska saft och jag tyckte att innehållet minskade ganska så fort men jag tänkte inte nå mer på det. Sen tog den slut och då köpte jag en ny flaska men den här gången gav jag mig fasen på att här skulle saken undersökas så varje gång jag tar saft så gör jag en markering på flaskan för att se nivån på saften.
När jag kom till jobbet i torsdags så var nivån i flaskan inte alls där strecket var – har vi en saftsnattare på jobbet??
Eftersom jag blev lite osäker på ifall jag kanske glömt att markera nivån när jag tagit saft så ritade jag ett streck och sen rörde jag inte flaskan på hela natten (skulle jobba natt). Nu har jag inte varit på jobbet på hela helgen så det ska bli intressant att se om saftnivån är som den var i torsdags.
Missa inte nästa spännande avsnitt av Saftsnattaren!

One response to “

  1. Haha, jag längtar verkligen efter nästa avsnitt av saftsnattaren!!! Du skulle sätta upp en webkamera så vi kan få se live när saftsnattaren slår till!!

Leave a Reply

