Huff det är som varmt på balkongen! Börjar jobba kl 13 idag så jag passade på att sitta i solstolen lite. Hade min Mp3-spelare i öronen (eller ja, hörlurarna hade jag i öronen.. 😉 ) och dunkade lite bra musik! Tiden går ruggans fort när man har bra musik i öronen måste jag säga! Jag har numera även ställt in radion, har förprogrammerat Rix, Mixmegapol och Lugna favoriter. Det finns ju dom som lyssnar på böcker i sina mp3-spelare men jag undrar om det skulle funka för mig? Ibland har jag väldigt kort koncentration och då finns det nog risk för att jag skulle börja tänka på Kretaresan, kläder, disk, städning – ja ni förstår, och då skulle jag helt plötsligt ha missat 3 kapitel typ! 😉
Det går bra att läsa för då måste jag leva in i det jag läser, men lyssnar jag -ja då kan jag nog bara stänga av öronen.
Nee jag tror inte att talböcker är nåt för mig!

I förrgår när jag jobbade natt så hade jag sms-kontakt med en gammal kompis, Päivi. Hon frågade mig ifall jag kunde hitta hennes horoskop på nätet – jag letade inte så mkt men däremot hittade jag den dagens horoskop för mig, Fiskarna, och jag måste säga att det var väldigt träffande!! Det är några små rader som egentligen passar för alla:

Det räcker inte att besluta sig för att vilja nå något. Det är bara första steget. Det nästa är att arbeta stenhårt för det!

3 responses to “

  1. Jag hade talböcker med mig på Thalandsresan vi gjorde och det var ju mysigt men…om det ändå hade varit så att jag TÄNKT på annat kanske det hade varit kreativt i sig, jag somnade…och missade massor av kapitel. Det svåra var att komma tillbaka till det stället man inte minns att man hört 😉 Nej talböcker passar inte mig heller.
    Jag ska verkligen lägga dina kloka rader på minnet, det passar nog in på de flesta. Jag brukar inte ha svårt att fatta beslut men ibland blir man tvekande och velar väldigt, då ska man tänka på dessa rader.

  2. Talböcker måste vara jordens bästa godnattsagor! 😀 ( tror jag som jobbar i en bokhandel! )
    Hoppas det går bra att jobba nu, utan försovningar, och konstigheter.

  3. Nej, ljudbocker funkade inte for mig – jag borjade tanka pa en massa annat och kom pa att jag missat ett halvt kapitel.
    For Dennis funkar det daremot med ljudbocker – och jag kan inte lata bli att avundas honom lite. Det ar ju mkt skonare att kunna ligga pa rygg & sola med ljudbok i orat an att behova ligga och halla uppen bok framfor ansiktet.

    Pa tal om sol & solning:

    Snaaaaart aker vi till KRETA!!!

    Kramis!!!

Leave a Reply

