Jag försov mig i morse!!
Vaknade 04.45 och var på toa. “Gu så skönt, nu kan jag sova en timma till innan jag måste kliva upp!”
När jag sen skulle kolla på klockan igen för att se när den skulle ringa så är den 0707 och jag som skulle börja jobba kl 07!!!!!! Jag kastade mig ur sängen och ringde min kollega på jobbet! Hon bara skrattade åt mig när jag sa att jag kommer så fort jag bara kan! Och 0732 var jag på jobbet! TUR att jag inte behövde duscha i morse! Och TUR att det är sommar så jag kunde slänga mig på cykeln. Hade det varit vinter hade det varit lite värre; går jag till jobbet tar det ca 25 minuter men å andra sidan kanske det hade gått en lämplig buss..
Nå ingen skada skedd, jag fick lite avdrag på min flex bara 😉

Har en kollega på jobbet som har soltävling (min tolkning av det hela). Efter semestern så tittade hon på mig och en annan kollega och sa “Har inte ni varit ute på semestern?!”
Jag hade kunnat mörda henne just då! Hon skulle bara veta att jag har sk*tdåligt med pigment och att jag, hur mycket jag än solar, aldrig kommer bli som en pepparkaka fastän jag gärna skulle bli det. Jag höll tand för tunga för jag var på vippen att kläcka ur mig något väldigt elakt (det kommer jag antagligen att göra om hon kommenterar min bränna nå fler gånger).
Häromdan så sa hon till en tredje kollega nåt i stil med “se till att du är ute och solar lite nu när du är ledig!”.
Sånt där kan göra mig förbannad, vem är hon att bestämma och råda över andra? Nån av oss hade lika gärna kunnat ha en medicinsk anledning till att vi inte är lika solbrända som hon men det ger hon blanka fan i!
Nu är hon iofs en sån person så hon gärna ger order – gör si, gör så! Hon skulle nog väldigt gärna vilja vara chef.. Jepp, det tror jag på!

Apropå sol så tänker jag ta risken att jinxa vädret – JAG VILL HA SOL PÅ FREDAG!! Jag är ledig och har storslagna planer för dagen! Jag tänker åka in till stan på morronen och sen tänker jag (om det är sol) ta mitt pick och pack och leta upp en brygga vid sjön och bara vara!! 🙂
MP3 och bok skall ingå i packningen! Jepp, det ska jag minsann!
Men på fredag kommer det säkert regna, det har iaf meterologerna på teve sagt att det ska!! 😦

PS. Här är förresten några bilder som jag tog uppe i byn med våran toppenbraigasuperduperkanoniga kamera. Ja jag gillar supermakrofunktionen 😉  DS.

Gröna svarta vinbär nyckelpiga.jpg En blomma på ängen

5 responses to “

  1. Mokis (the little Sis)

    Hohoho!!!! Nu har JAG hittat hit!!!!!!

    Gud vad jag ocksa HATAR folk (spec pa jobbet) som lagger sig i andras liv & vad andra gor!!!!
    Vad vet dom om saker & ting???!!!!!
    Nasta gang karringen fragar sa fraga om hon inte kan skaffa sig ett EGET liv (eller kanske en karlslok eller annat levande som hon kan styra med… om hon nu inte redan har det)

    Jag haller tummar & tar far din lediga fredag och for att det blir SOLIGT!!!!!

    Kramis pa dig!

  2. Det finns inger värre än att försova sig, men du var mig en snabb en, men det är klart att ni har lite närmare till jobbet än jag har till mitt, men ändå.

    Folk som tror att dom “vet bäst” skall hållas kort och osynliggöras, dom är inte ens värda en suck. Jag avskyr såna “kärringar”, och ja det är för det mesta just det.

    Hoppas så att du ska få din drömfredag!

  3. Finfina bilder! *tummen upp*
    Sådant där är jobbigt… både att försova sig, och att folk verkar tävla i vem som kan få hudcancer först… Personligen tycker jag det är snyggare med lite blek solbränna, ja nästan vanlig färg, än sådan där äckligt cancerframkallande pepparkakshud, som bara ger rynkor i förtid. 😉 😉 Stå på dig och sola med måtta, skaffa en väckarklocka till- och njut av din lediga dag. 🙂 *kram*

  4. Jag blir aldrig brun så jag brukar låta folk komma med sina puckade kommentarer och bara flina åt dom, är man så ytlig är man liksom inte ens värd en kommentar. Fast det var roligt dom åren jag åt cellgifter som på nåt sätt gjorde att man fick hudcancer om man var ute i solen, då var jag blekare än blekast. Folk frågade till och med om jag var död.

  5. Tack och lov har jag bytt gifter nu. Jag kan gå till kiosken fast solen skiner. Det är ganska skönt. Förr var jag ju tvungen att ha helttäckande kläder mitt i sommarvärmen. Huuu.

Leave a Reply

