Hum-di-dum

Tycker det är svårt att komma på rubriker, därför blir det oftast något totalt intetsägande! Bara så ni vet.. 🙂

Jag har ont i ryggen..
Det började i måndags. Hann vara kanske 1 timme på jobbet och sen fick jag ont; kunde inte sitta så jag fick stå resten av dagen! Nå, en liten stund satt jag men det var bara för att jag hade så ont i fötterna så jag gav blanka f*n i om jag inte kunde gå efter att ha suttit! Det var bara att välja mellan pest eller kolera om jag säger så!
Idag ringde jag till vårdcentralen och förklarade hur det låg till. Den jättetrevliga sköterskan sa att det antagligen är en inflammation (ett område är varmare än resten av ryggen…) och att jag ska äta maxdos Ipren i 5 dagar och om det inte gått över då så ska jag ringa sjukgymnasterna för dom är bättre på ryggar.
Så jag och Micke ska ta en sakta promenad till apoteket för att köpa Ipren och Zon (ifall jag får ont i magen av tabletterna).
Jag ska hålla igång så jag inte blir stel i ryggen, så promenera funkar alldeles utmärkt! Och cykla! Jag vet för jag har frågat! 🙂
Jag ska vara och jobba min kväll idag för den är så kort; jobbar 16-21 men jag ska prova hur det känns att sitta. Har nämligen natt i morgon och kan jag inte sitta på jobbet så vete fan – det är LIIIITE jobbigt att STÅ i tio timmar! PHU!

Måste säga att jag inte alls förstår de människor som säger att de aaaaaldrig kommer fram till vårdcentralerna! Jag har då aldrig hittills haft problem med min vc. Jag ringer dit, väljer en tid då jag vill bli uppringd och de har hittills alltid ringt den tiden! Ibland tom innan! Idag när jag ringde så var klockan kanske 08.20 och jag fick veta att de kunde ringa mig 08.25! Jaja, tänkte jag, jag får väl se hur det går med det och *tadaaa* de ringde kanske 08.27!
Sen är det ju så att man kan ju inte ringa till vc 08.15 en måndagmorgon och förvänta sig att komma fram för det är bara att inse fakta – ALLA ringer 08.15 en måndagmorgon!
Näh, det är mycket bättre att vänta till kanske kl 10 på måndag och sen ringa alt vänta till tisdag och ringa men inte 08.15! *s*
Det finns fördelar med att vara växeltelefonist – man lär sig när man ska och inte ska ringa! 🙂

Nu är det inte alls många pass kvar tills jag har semester! Jag jobbar kväll idag, natt i morgon, dag på måndag och tisdag, kväll på torsdag och natt på midsommarafton och SEN HAR JAG SEEEEMEEEESTEEEEER! ATT jag längtar!!
Det ska bli så kul att åka ner til Stockholm och det ska bli så skönt att åka upp till byn. Har faktiskt lite hemlängtan ska jag erkänna! Längtar efter att få träffa hela familjen, och jag längtar efter att få slänga av mig skorna och gå barfota i gräset! 🙂
Saker man saknar när man bor i en stad och inte har en egen trädgård.
Allra toppen vore det ju om det dessutom är sooool hela min semester, men det är ju att hoppas på för mycket.
Hallå väderguden – jag vill ha sol på min semester! 🙂
Skadar ju inte att försöka… *fniss*

0 responses to “Hum-di-dum

  1. Din stackare. Värk är jobbigt var den sitter, men kan var attans så besvärligt med ryggen för man blir så brgränsad i rörlighet. Skulle kuna skriva och ösa galla över den vårdcentral vi har men det ska jag låta bli, inte alla fungerar så bra som din kan jag säga, och det spelar ingen roll vilken dag eller tid man ringer. Väldigt ofta får man svaret “vi kan inte ta fler samtal idag”, jag tycker att telefonsystemet fungera skitdåligt här ialla fall.

    Jag förstår att du längar efter semester, det ska bli så kul at få besök här i Stockholm. Så det är bara att hoppas att ryggen blir bättre och hålla ut några pass till så får du flyga fritt sen.

Leave a Reply

