städa städa…

Idag har jag varit ledig! Eller ja, ledig och ledig – jag och gubben har storstädat här hemma så nu är det så fiiint! Vi har bytt gardiner i blå rummet, vardagsrummet och i köket. Köket vart det störst förändring i!
Ska försöka förklara hur kreativa vi har varit! I förrgår var vi på stan och gick då in på Indiska. Där köpte vi två vita löpare (nånting x 150 cm) och tre randiga löpare i samma mått. De vita har vi hängt upp i köksfönstret som gardiner och de randiga har vi lagt tvärs över bordet som duk och tablett – allt i ett! Smart eller hur?!

Framför dörren till blå rummet (ni som varit här vet vilken jag menar) så hängde vi en gardin som vi tidigare haft som draperi i hallen (för länge sen) och den är randig i olika nyanser i grönt och blått, två av dessa färger finns oxå i de randiga löparna på bordet!

Man får lov att vara lite kreativ när man inte har symaskin och inte ids köpa färdigsytt hela tiden, eller ja… dukarna är ju oxå färdigsydda på sätt och vis men ni vet hur jag menar! 🙂

Hursomhelst så blev det väldigt fint och jag är så nöjd så! Tänkte ta ett foto och lägga in men det blev inte så bra, jag ska göra ett nytt försök när jag inte är så trött!
Det tar på krafterna att städa! 🙂

I morgon är jag oxå ledig (skulle egentligen haft brandskyddsutbildning idag men den blev inställd så jag fick ta flexledigt! woohooo!;) ) och då ska vi promenera till Ica Maxi och storhandla. Det bidde en lååååååång lista men då handlar vi ju oxå för två veckor framåt.. 🙂

Måste ju bara berätta…
Jag var ju och gjorde naglarna i veckan och idag skulle jag ta bort nagellacket från mina tånaglar. Jag var väldigt noga med att bomullstussen med remover inte skulle röra mina fingernaglar men ta mej faaaan – den gjorde det ändå så nu håller en nagel på att lossna!
GAAAAAH! Jag måste ringa Mona!
Nu tänker ni säkert "Ja men man måste ju ändå kunna ta bort lack från fejkade naglar oxå!?"
och JAA det kan man givetvis men med särskild remover och det här var inte det men jag trodde jag kunde vara försiktig, det stod ju ändå på den här att den inte innehöll Aceton.
Är så här i efterhand glad att jag inte använt den på mina fejkade naglar för då skulle de ju ha släppt allihop!
Hur jag fick bort lacket från mina tånaglar? Micke hjälpte mig med resten!!
Så gullig är han!! 🙂

Nu ska jag kollapsa framför teven!

3 responses to “städa städa…

  1. Man blir lite avundsjuk, det var ett tag sen jag gjorde “vårstädning”. Jag borde ta fram dammsugaren men jag tror att det får vänta till nästa vecka. Men om det blir skitväder i helgen kanske den kommer fram.:)
    Jag förstår vad du menar, har provat att vara försiktig jag också men inte lyckats. Den enda konsekvensen för mig blev att ta bort på fingernaglarna också. Ikväll har jag fixat mina naglar, dom blev blå med små blommor på. Fint tycker jag. 🙂 Hoppas ni får tag på allt ni skrivit på listan.

  2. Man blir lite avundsjuk, det var ett tag sen jag gjorde “vårstädning”. Jag borde ta fram dammsugaren men jag tror att det får vänta till nästa vecka. Men om det blir skitväder i helgen kanske den kommer fram.:)
    Jag förstår vad du menar, har provat att vara försiktig jag också men inte lyckats. Den enda konsekvensen för mig blev att ta bort på fingernaglarna också. Ikväll har jag fixat mina naglar, dom blev blå med små blommor på. Fint tycker jag. Hoppas ni får tag på allt ni skrivit på listan.

    by Lena May 11th, 2006 at 6:47 pm

  3. Rent och fint är bra att ha! 😀 tur med en extra hand när naglarna är i vägen. 🙂

Leave a Reply

