Ja det är våren..

Vart faen tog den vägen? Våren alltså! Hela förra veckan snöade det och alla vårkänslor försvann *poff*
Igår var det fiiin sol och det slaskade rejält när jag gick hem från jobbet och då, då tänkte jag att nu.. kanske.. men näh! Idag snöar det igen! Eller fel – det VRÄKER ner!! AAAAAH!
Kanske är det mitt fel som såg på mina nya skor igår och tänkte att jag snart kan börja använda dom.
Kanske är det mitt och gubbens fel som tittade på cyklar igår eller så kanske det bara är så här vårvädret ska vara!?

Har som vaga minnen av att det åtminstone har varit nyckfullt vårväder förut, jag kanske har blivit bortskämd med bra vårväder de senare åren! Eller så har det varit bra vårväder alla år och jag väljer att minnas nyckfullt väder tidigare år.. 'ntvetja!

*tittar ut genom fönstret och suckar*
Ja herreminje, när ska detta elände sluta? Till midsommar?
Kanske får börja min sommarsemester med att skotta?
*suck*

————————–

Ps. Jag trodde i min enfald att "äta i smyg" endast förekommer på film men si, det finns verkligen folk som gör det på riktigt.. otroligt egentligen. Då har man problem.. ds.

One response to “Ja det är våren..

  1. Sverige har inte haft sån här vinter eller trög vår om man vill på 70 år, det var iala fall vad jag hörde. Kan säga att den kommer, håll ut. Här har jag idag sett snödroppar i en rabatt, det ger en känsla av “YES den är väl här då, om än lite sen och kall”.

Leave a Reply

