Why?

Jag tror att det vilar en liten förbannelse över mig! När jag hittat en frisör jag gillar och som förstår mig och mitt hår så slutar dom! Det här är tredje gången jag är med om det och jag tyar ikke längre snart! WHY??
Nu har jag bokat tid hos en annan frisör på samma salong så får vi se om jag blir nöjd med henne, annars är det bara att börja leta frisör igen.. *suck*

Ja det kanske låter som ett knasigt dilemma men för att förstå mig så måste man inse två saker:

1) jag vill att mitt hår ska vara roligt! Slingor i naturliga nyanser är ingenting för mig. Hår är hår och det är det enda på min kropp jag kan förändra på studs! Gärna färg, busigt klippt och absolut inte tråkigt!

2) jag har begåvats/förbannats med ett antal virvlar.. 6 stycken för att vara exakt! Två i luggen, två i nacken och en på vardera sida om skallen! Med andra ord = mitt hår är inte så jävla lätt att klippa!
Jag var till en frissa i Luleå en gång och hon gav nästan upp men konstaterade att mitt hår har en egen vilja!
En frissa i Eskilstuna sa att mitt hår var det mest viljestarka hon någonsin sett, och då har hon varit frissa läääänge! 😉

Så det är inte bara att gå till vilken frissa som helst utan det måste vara en som förstår mig och mitt hår!!

"Börja om från början, börja om på nytt.. Varför ska man sörja frissor som har flytt…" 🙂
The search continues och en fortsättning följer här..

One response to “Why?

  1. Jag föstår precis. Men jag är av den “tråkiga” sorten som gillar mina naturliga slingor och gillar min frisyr, inget bus här inte. Har haft samma frissa i säkert 10-15 år, hon KAN mitt hår och dess egenheter. Nu har hon varit tvungen att flytta från sin salong så nu vet jag inte vart jag måste åka för att klippa mig men det ordnar sig alltid med nån buss eller två. Keep looking! Jag gillar ditt busiga hår och det faktum att man aldrig vet vilken färg det har när vi ses.

Leave a Reply

